Anbefalte innlegg

Har rotet rundt på forumet og ikke funnet noe som passer mitt spørsmål, og bare lurer på en liten ting..

Hvilken felg bygger mest ut:

A. 7x15 med inpress 45

B. 7.5x18 med innpress 42

C. 7.5x18 med innpress 35

Jeg har felg A idag, og synes det ser "ok" ut, men ønsker større diameter. Det er ikke så interesant med valsing og modifiseringer, og ønsker heller ikke å få "utvidet begrensninger" i forhold til lasting av bil. Bilen skal også senkes 40 mm fram og bak.

Takker for alle innspill.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alternativ C bygger mest ut.

C bygger 7 mm lenger ut enn B

C bygger 16.5 mm lenger ut enn A

B bygger 9.5 mm lenger ut enn A

Dette gjelder felgkanten (på de ulike felgene) i forhold til skjermen din.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har rotet rundt på forumet og ikke funnet noe som passer mitt spørsmål, og bare lurer på en liten ting..

Hvilken felg bygger mest ut:

A. 7x15 med inpress 45

B. 7.5x18 med innpress 42

C. 7.5x18 med innpress 35

Jeg har felg A idag, og synes det ser "ok" ut, men ønsker større diameter. Det er ikke så interesant med valsing og modifiseringer, og ønsker heller ikke å få "utvidet begrensninger" i forhold til lasting av bil. Bilen skal også senkes 40 mm fram og bak.

Takker for alle innspill.

Du har fått riktige svar allerede, men bare minner deg om at felgstørrelsen ikke har noe med hvor mye den bygger ut å gjøre, det er kun bredde og ET/offset som teller.

En 7,5 toms felg er 0,5 tomme (= 12,7mm) bredere enn en 7 toms og med samme ET bygger da felgen 0,25 tomme (= 6,4mm) lengre ut OG inn. Derfor bygger 7,5" ET35 16,4mm (0,5 tomme + 10mm) lengre ut enn 7x15 ET45.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for kjempegode svar :)

Da er det vel bare å satse på 7.5x18 et42 for min del, da slipper jeg å få nerver hver gang det skal lastes litt i bilen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.