Hvordan fjerne dørdekslene på en Audi A6 99

Anbefalte innlegg

Hei

Tenkte jeg skulle forsøke å legge solfilm på vinduene selv, men ville først høre om det var problematisk å fjerne dørdekslene evnt ta ut rutene i dørene bak på Avanten. Det er el vinduer.

På forhånd takk for hjelpen

mvh

Espen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

selv om det ikke rant inn med svar her, greide jeg etter litt grubling å få av dritten....så hvis noen andre lurer på hvordan man får av dørdekslene bak på en A6 avant, så kan jeg sikkert bidra med litt hjelp

Espen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er interessert i litt erfaringer... Please! Har tenkt å legge film på rutene mine når tiden tillater det..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei du. Det å få av dørtrekket bak, var egentlig ingen kunst. Skal forsøke å gi en så detaljert men allikevel enkel forklaring på fremgangsmåten.

1. løsne skruene som sitter øverst på hver side.

2. Under selve dørhåntaket på innsiden, kan du skimte et lite hull. Der må du stikke inn en liten flat skrutrekker og vippe opp et A klips som holder "knappen" til el-vinduene. Klipset sitter i forkant av brytern.

3. nå er det bare å ta tak i dørtrekket og dra det rett opp. pass på at du ikke bender og brekker i dørtrekket....det skal kun dras rett opp. Voila!

Når det gjelder det å legge på filmen, er det en helt annen sak. Dette var vanskeligere enn jeg først antok, og som den perfeksjonisten jeg er - måtte jeg svelge noen kameler og rett og slett legge hele greia på is. Det blir noe Zebra bilglass neste og 5300,- eks mva fattigere. Sykt dyrt forøvrig!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tipset. Får håpe det går bra. Men erfaringsmessig er det lett å få ting ifra hverandre - det er når man skal sette det på plass igjen h*lvete begynner. (Vi har vel alle ödelagt noen vekkerklokker i barndommen, har vi ikke?:))

Tror jeg må få hjelp av noen som har lagt på film för, för jeg går lös. Har ikke så voldsomt lyst til å ha solfilm i kvalitet "a la ascona-råner" på A6'n min.. Litt höyere standard er jo absolutt å foretrekke..

Jeg har også undersökt litt med de proffe ang solfilm. Umulig å komme billigere ut enn ca 5000,- + mva. For den prisen burde man jo nesten få Frank Sinatra til å singnere solfilmen....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe....du sier noe :) Så hvis noe vil legge svart soting på mine ruter, gi beskjed ;)

Når det gjelder å få tingen sammen igjen, var det heller ikke spesielt vanskelig. Litt jobb med å få "låsemarkøren" (du veit den lille saken som går opp og ned for å vise om døren er låst på plass)....men det går helt greit

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.