#1 Skrevet Mai 24, 2004 Hei, Får snart igjen motoren min fra borring og lurte på et par ting. Hva slags olje kjører jeg inn motoren med? Har blitt anbefalt 10W40, men spiller det noen rolle om det er syntetisk eller mineral olje? Bytter jeg olje og filter etter ca 1000km? Noe som har noen innkjøringstips til meg? Takker og bukker 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 24, 2004 Hør med verkstedet som gjorde jobben for deg...de vet det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 24, 2004 Opprinnelig postet av Geir Axel Aass Hei, Får snart igjen motoren min fra borring og lurte på et par ting. Hva slags olje kjører jeg inn motoren med? Har blitt anbefalt 10W40, men spiller det noen rolle om det er syntetisk eller mineral olje? Bytter jeg olje og filter etter ca 1000km? Noe som har noen innkjøringstips til meg? Takker og bukker unngå turtall over 3500 de første 80000km,oljen/filter bør skiftes etter anbefaling fra verksted. Hvilken bil er det? Turbo-matet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 24, 2004 Opprinnelig postet av Bjørn Tore Inderberg unngå turtall over 3500 de første 80000km,oljen/filter bør skiftes etter anbefaling fra verksted. Hvilken bil er det? Turbo-matet? ehh..mente vel 8000km...hmm...er jeg trett enda..8) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 24, 2004 Det er en Corrado G60, 1.9Liter :-D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 24, 2004 hehe..såpass ja..brukte helsyntetisk på min motor,da med turbo. Har du g-lader så tar jo denne oljen gjennom motoren så da er mineral olje tingen. Skiftet map og bensintrykksregulator el? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 24, 2004 joda, sverger fortsatt ved den gode gamle G-Laderen men med 68hjul og RS-1 mod ;-) Har både 3 og 4 bar FPR, men vet ikke helt hvilken jeg skal bruke enda. Kan få problemer med bensinpumpa med 4 bar FPR og for lite bensin med 3 bar FPR, må prøve litt først. Har heller ikke skiftet map sensoren da det trolig ikke vil bli høyere trykk en ca 1bar med assy cam og 1,9L. Håper jeg i hvertfall. Får se.... Fortsatt mye som må gjøres 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 24, 2004 ja ok..hørtes jo ut som et morsomt prosjekt! Bensinmengden er viktig ja,kjenner til det der kan man si.Orginal FPR gir vel 2.5 el noe..? Lykke til værtfall!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 24, 2004 Mange måter å kjøre inn på ja 1. Du skal kjøre inn på mineralsk olje. 2. For at stempelringene skal få mulighet til å tilstrekkelig slites til/ bør du belaste motoren en del og på forskjellige turtall. Detter gjør du med en gang etter motoren har blitt gjennomvarm og sjekket for lekkasjer og veskenivåer.. 3. Bytt til ny porsjon mineralsk olje og filter etter noen mil, og kjør som normalt i 30-50-80mil, alt etter hvor lenge man orker... En skal altså belaste motoren betydelig under innkjøringa, men ikke noe tyning, og ikke opp til turtallssperra. ~90% av innkjøringsjobben er gjort på de 3-4 første milene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 24, 2004 Dette vet vel du alt om.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 24, 2004 Opprinnelig postet av Knut Arne Oppigård Dette vet vel du alt om.. Desverre ja... Men det er moro å se at en slik aggresiv innkjøringsmåte funker, istedet for hundrevis av mil med pysekjøring... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 24, 2004 http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 24, 2004 Opprinnelig postet av Nikolai Fekjær http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm Der var'n! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 24, 2004 Takk for hjelpen :-) Hmmm, pokker da vil jeg få visse problemer (bånn gass break in) ettersom jeg ikke har passende chip til det endelige oppsettet. Sikkert ikke det lureste å gi flatt jern med feil chip? Chipet er laget for 1,8L blokk/ 68 Hjul / Standard dyser / 3Bar FPR / 268/276 Kam. Og så putter jeg på Tezet grenrør, grå rally dyser, portet topp, portet G-Lader og 1,9L blokk i tillegg......... lurer på hvordan det kommer til å gå? Jaja det går seg til. Noen som kan anbefale et sted å programmere ny chip i Oslo/Akershus området? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 24, 2004 FPR modder man OPPOVER selv... Litt off topic men... Det er bare å bruke manometer og måle den. Så klemmer du den i ei presse, slik at fjæra inni får mer spenn. Trykket øker til ønskelig.... Null problem hvis du har presse og trykkmåler. Og kr 0,- Tykka 3baren min opp til 3,8.... Bosch tar visst masse hundrelapper for skiten...? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 25, 2004 Opprinnelig postet av Geir Axel Aass Takk for hjelpen :-) Hmmm, pokker da vil jeg få visse problemer (bånn gass break in) ettersom jeg ikke har passende chip til det endelige oppsettet. Sikkert ikke det lureste å gi flatt jern med feil chip? Chipet er laget for 1,8L blokk/ 68 Hjul / Standard dyser / 3Bar FPR / 268/276 Kam. Og så putter jeg på Tezet grenrør, grå rally dyser, portet topp, portet G-Lader og 1,9L blokk i tillegg......... lurer på hvordan det kommer til å gå? Jaja det går seg til. Noen som kan anbefale et sted å programmere ny chip i Oslo/Akershus området? Nærmeste som programerer Digifant, såvidt jeg vet er Turbocenter i Stockholm og Nohrspeed i Bergen. Kan sikkert skaffe deg passende SNS chip. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 25, 2004 Hehe, jepp :-) Jeg har ikke glemt tilbudet ditt Frode. Hvordan foregår egentlig dette med å bruke bredbåndslambda til å finne ut hvilke instillinger chipet skal ha? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mai 25, 2004 Opprinnelig postet av Geir Axel Aass Hehe, jepp :-) Jeg har ikke glemt tilbudet ditt Frode. Hvordan foregår egentlig dette med å bruke bredbåndslambda til å finne ut hvilke instillinger chipet skal ha? Finner et noenlunde passende chip, plugger inn lambda i eksosen og kobler til en laptop. Så er det ut og kjøre som en gærning mens hiddenen logger turtall og a/f. Så sender vi loggen til den som lager chippet. De justerer chippet til å passe loggen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mai 25, 2004 Må orginal chipet sitte i da eller funker det med trim chip også? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mai 25, 2004 Bruker trimchip. Orginalet blir for dårlig med motoren din i hvertfall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mai 25, 2004 Oik, da har vi en date når "rasket" er satt sammen igjen ;-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...