7,5"x17 og 9x17 på syncro?

Anbefalte innlegg

Går det bra med bredere felg bak på syncro?

Evt hvordan dekk dimm skal jeg ha bak?

Blir 205/40 17 foran..

Må vel ha nogenlunde lik rulleomkrets for att det skal gå bra med 4x4'en vel?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går det bra med bredere felg bak på syncro?

Evt hvordan dekk dimm skal jeg ha bak?

Blir 205/40 17 foran..

Må vel ha nogenlunde lik rulleomkrets for att det skal gå bra med 4x4'en vel?

Dekktips: Continental 195/40 17 foran og 225/35 17 bak ;)

Man bør nok ha ganske lik rulleomkrets både foran og bak med syncro ja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

de er ganske like i omkrets eller? :)

Og snakker vi strekk her?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da blir det litt strekk, kommer litt ann på hvilket dekkmerke du bruker, rulleomkretsen er 4 mm større på bakdekka, hvilket ugjør 0,3%, så stort nermere kommer du ikke.

Dvs at hjula fremme ruller 5568 runder pr.10 km, mens bakhjula ruller 5555,5 runder. 12-13 runder mer pr kjørte mil, tror ikke jeg er skadelig ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da blir det litt strekk, kommer litt ann på hvilket dekkmerke du bruker, rulleomkretsen er 4 mm større på bakdekka, hvilket ugjør 0,3%, så stort nermere kommer du ikke.

Dvs at hjula fremme ruller 5568 runder pr.10 km, mens bakhjula ruller 5555,5 runder. 12-13 runder mer pr kjørte mil, tror ikke jeg er skadelig ;)

Trodde jeg var verst i dekkteoretiske betraktninger, men har en konkurrent her ser jeg ;)

Jeg tror at Conti lager 195/40 17 og 225/35 17, så lages de 2 dekktypene like store uansett hva teorien tilsier. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.