#1 Skrevet September 13, 2006 etter turbo ombyggingen av rallyen kjørte jeg en liten test med g-tech pro,fikk 168.6 hp @ 5128 RPM. 183.3 ft-lbs @ 4393 RPM. Men hvor mye er dette i motoren? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 13, 2006 Er dette netto(tall rett fra g-tech)? Isåfall må du finne drag kofisient på bilen (front areal) + hastigheten dette ble målt i for så å legge dette til.Finnes prog på nettet for dette. Deretter kan du + ca 15% i driverkstap for 2wd eller 20% 4wd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 13, 2006 er tall rett fra g-techen ja, 1/4mi på 15.3 @ 98.87 0-200 @ 21 blank. skal inn til sstuning for å få kjørt en gang å 3 me bredbåndlamda og tatt et par jussteringer, så håper det kommer litt mer ut av det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 13, 2006 er tall rett fra g-techen ja, 1/4mi på 15.3 @ 98.870-200 @ 21 blank. skal inn til sstuning for å få kjørt en gang å 3 me bredbåndlamda og tatt et par jussteringer, så håper det kommer litt mer ut av det Klarte du 0-200 kmt på 21,0?? Dette synes jeg var meget raskt. Jeg bruker ca det samme med min bil (Audi TT med ca 280 hk). Dette er ca tall. Jeg var i Tyskland i sommerferien og målte 14,2 fra 100 - 200 (riktignok med 2 i bilen, AC på, og 60 kg bagasje da....). Da jeg har fwd regner jeg med at jeg ikke greier raskere enn 6,8 fra 0-100, ergo 21,0 fra 0 til 200. Kan nevne at en A3 Sportsback 2,0T FSI Quattro (200 hester) er målt til 0-180 på 25,5 sekunder i Auto motor & sport. Dvs den bruker godt over 30 sekunder på 0-200. Hvis målingene dine er riktige har du nok godt over 200 hk, allikevel om bilen din nok er liten og lett:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 13, 2006 Gratulerer med gode målinger! Må måle bilen min og nå etter at den gjennomgikk litt "hjernekirurgi" på mandag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 13, 2006 er tall rett fra g-techen ja, 1/4mi på 15.3 @ 98.870-200 @ 21 blank. skal inn til sstuning for å få kjørt en gang å 3 me bredbåndlamda og tatt et par jussteringer, så håper det kommer litt mer ut av det Hæ? 0-200KM\T på 21 sekunder? var ikke heller 31 sek? 1/8 mila brukte jeg 9,9 sek @ 114,7KM/T 1/4 mila brukte jeg 15,444sek @ 148,53KM/T Med en litt dårlig start, har klart litt bedre... Men org. S4 2.2TQ Har ikke prøvd 0-200, men 0-160 går på 18 sekunder ifølge g-tech`en 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 13, 2006 ...1/4mi på 15.3 @ 98.87.. Vil ikke dette si at du kjører 0-100 km/t på over 15 sekund? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 13, 2006 hehe, det er 98.87 mph(159.12kmt). ehh, glemte og regne der om, i følge g-tech har jeg 0-100 på 7.34. me dårlig start- men ja, 0-120mph(200kmt) 21 sek 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 13, 2006 0-120 mph er vel sånn circa 0-190 km/h? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 13, 2006 193.12 ja, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 13, 2006 Det er allikevel gode tider med tanke på at du ikke er ferdig med mapping engang. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 13, 2006 Nå stemmer tallene bedre her! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 13, 2006 skal ta en ny måling en dag på helt flat mark, fikk disse tallene i en liten slakk oppoverbakke. men 20% tap ca? vil si ca 300nm i motor det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 14, 2006 Jeg skal ha 230hk og 310nm. G-tech viser 196hk og 270nm. Så det er bare og regne Vist man legger til 20% pga quattro Skal jeg ha 235 hk og 324 nm Så lurer på om 20% tap er kanskje litt mye? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 14, 2006 Som en tommelfingerregel gjelder følgende drivverkstap (100-200 hk): FWD: 15% RWD: 17% 4WD: 22% Automat: +5-10% (dvs FWD: 17%, RWD: 19%, 4WD: 24%) For større motorer er prosentvis tap vanligvis mindre (300+ hk): FWD: 11-13% RWD: 12-14% 4WD: 17-19% Sjekk f.eks her: Measuring engine power 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet September 14, 2006 etter turbo ombyggingen av rallyen kjørte jeg en liten test med g-tech pro,fikk 168.6 hp @ 5128 RPM. 183.3 ft-lbs @ 4393 RPM.Men hvor mye er dette i motoren? Jeg vil gjette at det er rett over 210 hk på veiva. Det er hovedsaklig to/tre faktorer du må ta hensyn til: * Drivverkstap * Luftmotstand * evt. Rullemotstand i dekkene, det varierer litt om folk regner det som driverkstap. Det finnes nok mange måter å regne ut dette på, det skal jeg ikke påta meg å gjøre, men min erfaring viser at å legge til 26% ofte ikke er så langt unna virkeligheten. Dette er grunnlaget for min gjetting. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet September 14, 2006 På FWD kan du legge på 30% så får du hk i motor. En kammerat av meg har prøvd det på mange biler og det stemmer da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet September 14, 2006 Dette må være forskjellig fra bil til bil. Golfen min skal ha 112hk orginalt, og g-tech sladrer om 98-100hk på hjula. Alt untatt eksosen er orginalt, og den gir ikke +18hk Fikk 2hk i snitt (3 drag) etter å ha bytta plugger, eksos, filter, rotor og fordelerlokk. Gøy me g-tech. (målt på samme strekke, full tank og samme sjåfør, bilvekt målt hos tilsynet) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet September 14, 2006 Mine målinger er gjort i tredje gir: 210,2 hk og 382 nm. Dette er en 91 s2 (vekt uten meg med halv tank visste 1480 kg) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet September 14, 2006 Effekt på hjul som teller. Resten er bare multiplisering med "skrytefaktor". Bilen går ikke bedre uansett hva man ganger med eller legger til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet September 15, 2006 Jeg testet g-tech pro, imot dynapack til Bjørnstad bil, på min forrige hobby bil, en 86`M535i Bmw.. Bjørnstad bil papiret sa 400,5hk, 608NM på navet.. G-tech mener jeg sa ca 370hk på hjula, husker ikke NM.. Men g-tech måtte testes i 3. gir, som i tilegg var veeldig tungt giret, for å unngå hjulspinn.. 3. gir var ikke ferdig før nesten 180km/t, så dette er nok trolig grunnen til de 30 hk mindre i målingen vil jeg anta.. Burde vært testet i 2. gir, da dette gir lavere luftmotstand.. Jeg opplevde iallefall g-tech pro som veldig riktig, bare de riktige tall lå inne på den.. f.eks, vekten som står i vognkort er ikke intresant.. Må veie bilen på vekt, MED sjåfør og full tank f.eks., for å få konstante målinger.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet September 23, 2006 Finnes prog på nettet for dette. . tips. Fant ut dc`n på audi C4 er 0.34 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet September 24, 2006 låner tråden litt:) hvordan klarer G techen å måle hk,nm og fart?? hva koster en sånn gtech?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet September 24, 2006 G-tech bruker faktorene vekt, tid og G kraft (i 3 akser) for å beregne.. I tilegg har den mulighet for å lese av turtall av dynamostøy i sigarett tenner.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...