Hvilken størelse på dekk burde jeg ha som banedekk?

Anbefalte innlegg

Driver å surrer litt rundt etter banedekk. Skal ha 17" felger men hva dekk skal jeg sette på? Skal da på S6'en.

 

215 40? Eller burde jeg gå opp til 45 eller 50 profil? Blir veggene for høye vil de jo også bli mykere og "rulle" mere i gummien i svingene. Men blir det for lavt er det jo større fare for å slå felgene ovale/hakkete. Hva bruker dere andre som banedekk?

 

Er også ute etter dekk som holder. Så har dere noen tips til dekk av typen hardplast:rolleye:som ikke blir slitt så fort.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå har jo gateslicks endel hardere vegger en vanlige dekk har, så det er ikke noe tema, om du har nok luft i de selvfølgelig. 225/45-17 er en kurant dim, for billige gateslicks og det ser helt greit ut også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

225/45 17". Noen merker som har hardere gummi blanding enn snittet da? Hvem merker har lengst levetid?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

på bane så er alt relativt. men toyo har jo helt greit holdbarhet til den prisen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

225/45-17" blir vel for smått på S6en. Jo mer bredde jo mer grep, iallefall innenfor rimelighetens grenser. 245/40-17" bør gå bra samme med noen passe brede felger.

 

http://www.nordiskfelgimport.no/ har Dunlop motorsport dekk og Kumho motorsport dekk. Ring de og hør hva de anbefaler av dekk til bilen din. De har erfaring fra en del banekjøring (eieren kjører en sølv 996 GT3 på de fleste banetreffene til NSK)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dunlop er uaktuelt. Er det jeg har nå og dem kunne kastes etter 30-35 runder på bane. Derfor jeg er ute etter noen dekk som heller har litt hardere gummi blanding og som jeg ikke trenger å bytte etter hver runde på banen. Og skal vel heller ikke legge under en stein at det er litt morro med quattro sladd så for bred gummi skal jeg heller ikke ha for jeg har ikke nok hk til å rive det løst. Felgene det skal på er 7,5 17". Vet heller ikke hva som er anbefalt på 7,5 brede felger jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Toyo Proxes skal ha veldig bra holdbarhet:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Toyo Proxes skal ha veldig bra holdbarhet:)

 

ikke min erfaring...synes de ble fort utslitt jeg, men de har bra grep helt til de er utslitt.

 

Når det gjelder billige dekk som holder lenge: På min første bil, volvo 240, hadde jeg noen av merket ROADHOG... de var knall harde, ubrukelige på vått, men greie på tørt. De ble aldri utslitt og jeg burna MYE, de tålte evig mye. Klarte aldri å slite ut disse dekkene før bilen ble spiker...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da skal jeg se om roadhog er og oppdrive. Noen andre dekk som er laget av evigvarende hart plast jeg burde titte etter?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dunlop er uaktuelt. Er det jeg har nå og dem kunne kastes etter 30-35 runder på bane. Derfor jeg er ute etter noen dekk som heller har litt hardere gummi blanding og som jeg ikke trenger å bytte etter hver runde på banen. Og skal vel heller ikke legge under en stein at det er litt morro med quattro sladd så for bred gummi skal jeg heller ikke ha for jeg har ikke nok hk til å rive det løst. Felgene det skal på er 7,5 17". Vet heller ikke hva som er anbefalt på 7,5 brede felger jeg.

Hva slags Dunlop dekk hadde du da? Gateslics ? Gatedekk ?

Dunlop Direzza R - Hard Compound, Gateslics ville være perfekt for bilen din og ha ganske lang levetid.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Detta snakka vi jo om når jeg var borte hos deg. Har dunlop sport maxxx nå. Og etter banetreffet på rudskogen så mangler jeg STORE gummi biter flere steder på alle 4 dekkene. Men jeg kommer til å kjøpe gate sliks med hard gummi som du anbefalte meg i 17". Men hvem bredde burde jeg gå for? Og hvor stor profil?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De fleste gutta i GTI klubben sier at Yokohama A048 er bedre enn Toyo. Samme grep, men holder lenger, slik at det lønner seg å kjøpe Yokohama. Pris pr runde blir billigere om du vil

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Detta snakka vi jo om når jeg var borte hos deg. Har dunlop sport maxxx nå. Og etter banetreffet på rudskogen så mangler jeg STORE gummi biter flere steder på alle 4 dekkene. Men jeg kommer til å kjøpe gate sliks med hard gummi som du anbefalte meg i 17". Men hvem bredde burde jeg gå for? Og hvor stor profil?

:) hadde glemt vi prata om det.. Men husker det når du sier det.

Ville brukt 225/45-17 på din bil. 215/45-17 blir litt for smalt for din bil tror jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da skal jeg se om roadhog er og oppdrive. Noen andre dekk som er laget av evigvarende hart plast jeg burde titte etter?

har 2 stk roadhog i 225/45/17 liggende som jeg prøvde litt i fjor.( bare pen gatekjøring med caben ) Ring/sms på 93040392.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg først skal bytte så dytter jeg alle 4 dekkene. Ellers takk:) Er roadhog foresten gate dekk eller gate sliks?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.