#1 Skrevet Mai 24, 2004 Må ha noen vinterdekk over sommeren. Men er litt usikker på hva jeg bør gjøre. Har 16 American Road felgene med helt nye sommerdekk Continental. Bør jeg selge felg og dekk. Hva kan de være vært? Eller bør jeg sette nye vinterdekk på American Road felgene og da selge de helt nye sommerdekkene. Hvilken dekk anbefaller dere til en Passat 3BG 4 motion med ESP. Skal være piggfrie. Må ha et Q dekk som sitter litt på is og snø. Bor i Oslo, men kjører litt oppover dalene. På S6 hadde jeg 225/45-17 H dekk og de var litt for harde. Hvordan er Nokian eller Viking Contact 3. Hvor får jeg dette billigst? Dekk som er tatt inn fra østen er vel ikke like bra på snø? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 24, 2004 Hei, Jeg har kjørt begge dekka du nevner og bor selv i Oslo. Jeg kjører selvsagt mest i byen og på ringveiene men reiser stort sett hver helg på fjellet; Hakka Q er meget bra på is for å være piggfritt pga den myke gummiblandingen. Det er okså bra på snø. Samtidig flyter det mye på asfalt og bilen føles vinglete. Lite støy. På våt asfalt derimot vil jeg nesten gå så langt som å si at dekket er livsfarlig da bremselengden er altfor lang. Conti 3 kjørte jeg med sist sesong og var veldig godt fornøyd. Litt mindre bra en Hakka på is, men absolutt godkjent. På snø var det meget bra og med godt feste under både bremsing og aks. Men det var på asfalt dette dekket imponerte meg mest, men så sammenliknet jeg det også mot Hakka. Stabilt og bra på både våt og tørr asfalt. Begge merkene kjørte jeg i dimensjonen 205/55-16. Når det gjelder pris så opplevde jeg at Møller sin vinterkampanje var markedets billigste. 5000,- for fire Conti 3 ferdig på bilen. (takk til Baard og Ole R som monterte etter stengetid) Vet ikke om disse dekkene er billigere på sommeren eller om dem har dem inne. Håper dette hjelper deg litt. Mvh KMR Oslo 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 25, 2004 Litt OT men jeg har Bridgestone Blizzak og disse funket fint på cabben nå i vinter, trenger ikke disse lenger heller..(selges) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...