Anbefalte innlegg

Har liggende en motronic hjerne til bilen min som er chippet med en MTM 290hk\450nm chip og en 3 bars map sensor.

 

Denne hjernen er ikke helt go for når jeg bruker den så står turbotrykket på den digitale orginale måleren i dashen konstant på 0.2.

Men selv om den står på 0.2 så går bilen så ei kule, men hvis jeg presser bilen på 4 og 5 gir og noen ganger på 3 gir så forsvinner alt ladetrykk og bilen går som ett dass...

Kan dette være for høyt ladetrykk slik at jeg bare får grunntrykk eller er det noe annet.?

Når dette skjer så skrur jeg tenninga av og på i fart så er alt i orden igjen helt til jeg trør på igjen..

Kan dette ordnes med en strammere wastegate fjær?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har liggende en motronic hjerne til bilen min som er chippet med en MTM 290hk\450nm chip og en 3 bars map sensor.

 

Denne hjernen er ikke helt go for når jeg bruker den så står turbotrykket på den digitale orginale måleren i dashen konstant på 0.2.

Men selv om den står på 0.2 så går bilen så ei kule, men hvis jeg presser bilen på 4 og 5 gir og noen ganger på 3 gir så forsvinner alt ladetrykk og bilen går som ett dass...

Kan dette være for høyt ladetrykk slik at jeg bare får grunntrykk eller er det noe annet.?

Når dette skjer så skrur jeg tenninga av og på i fart så er alt i orden igjen helt til jeg trør på igjen..

Kan dette ordnes med en strammere wastegate fjær?

 

Hva slags 3 bar map sensor er det? Kan vere den som klusser med digitalmåleren i dashen. At den kutter kan være for høgt ladetrykk eller at lmm sender for høgt signal. Viss du tar vekk magnetventilen for ladetrykk og monterer mekanisk styring slipper du at den kutter. Vet du hvor mye du lader?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Map sensoren heter V-Map ... i begynnelsen rett etter chipping så fungerte måleren som den skulle, så etter 6-8 mnd så klikka måleren av en eller annen grunn..

Før den klikka så gikk den opp til 2.5 - 2.6 .

Hva den lader nå vet jeg ikke..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har liggende en motronic hjerne til bilen min som er chippet med en MTM 290hk\450nm chip og en 3 bars map sensor.

 

Denne hjernen er ikke helt go for når jeg bruker den så står turbotrykket på den digitale orginale måleren i dashen konstant på 0.2.

Men selv om den står på 0.2 så går bilen så ei kule, men hvis jeg presser bilen på 4 og 5 gir og noen ganger på 3 gir så forsvinner alt ladetrykk og bilen går som ett dass...

Kan dette være for høyt ladetrykk slik at jeg bare får grunntrykk eller er det noe annet.?

Når dette skjer så skrur jeg tenninga av og på i fart så er alt i orden igjen helt til jeg trør på igjen..

Kan dette ordnes med en strammere wastegate fjær?

 

Kan det være den luftslangen som gir info om trykket til ECU som har hoppet av? Se i motorrommet, i bakkant av motoren, en luftslange som er koblet til en "dings" (fuktfilter for å stoppe fukt i å komme inn i ECU), denne har en tendens til å hoppe av. Men trolig vil bilen gå dårligere hvis denne hopper av, og det gjør jo ikke din...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke noe gale med dei slangene på torpedoveggen....dei er nylig skiftet til sillicon slanger...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke noe gale med dei slangene på torpedoveggen....dei er nylig skiftet til sillicon slanger...

 

Har du sjekka slangen inn på map sensoren?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sjekka slangen inn på map sensoren?

 

Ja den var i orden den og :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.