#1 Skrevet Mai 24, 2004 Jeg sjekka oljen på bilen i helga, før jeg skulle kjøre fra Ålesund til Gjøvik. Det var ikke noe olje på den stanga (kom litt når jeg bevegde på bilen)... Kjørte til nærmeste bensinstasjon kjøpte litt olje. Fylte på 1,5 liter... Sjekka oljen på ganske mange stasjoner nedover gudbrandsdalen, men det minka ikke... Etter jeg helte olje på, jekka jeg bilen opp. La meg under og det var olje som var sølt rundt der.(ikke så mye, men det var ikke meg) Det er riktignok litt bulker i punnpanna fra tidligere eier, men kun smått. Det er kansje 2-3 mnd. jeg kontrolerte dette sist. Noen som vet hva dette kan være, eller hvilke pakninger som må byttes, trenger motoren en overhaling??? Er en vw golf 1,8 90 hp. 94 mod, 145.000 km.....Tror det er lik motor som i golf 90 mod, er ganske lik mvh Anders 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 24, 2004 Det er vel best først å sjekke hvor mye som blir borte. Alle motorer skal bruke olje og du må derfor prøve å måle hvor mye den bruker pr. mil. Hvordan ser eksosen ut? Svetter den mye? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 24, 2004 jojo. Men det er da ikke vanlig å bruke 1,5 liter olje på 2-3 måneder... Har ikke sjekka eksosen, skal prøve å gjøre det seinere 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 24, 2004 KM er mer essensielt en mnd her... Har bilen stått i garasjen eller har du kjørt skytteltrafikk til sydspania med grus og småstein? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 24, 2004 Bilen har kjørt ganske nøyaktig 4.000 km siden jeg kjøpte den 08/03-04 og det var da jeg sjekka olja sist 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 24, 2004 Det er en del, ja Min har gått fra full til trekvart(da på peilepinnen) på 5000km... Det er kun fire liter olje i motoren. Dette er kanskje et mer normalt forbruk !? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 24, 2004 Opprinnelig postet av Anders Grytten Jeg sjekka oljen på bilen i helga, før jeg skulle kjøre fra Ålesund til Gjøvik. Det var ikke noe olje på den stanga (kom litt når jeg bevegde på bilen)... Kjørte til nærmeste bensinstasjon kjøpte litt olje. Fylte på 1,5 liter... Sjekka oljen på ganske mange stasjoner nedover gudbrandsdalen, men det minka ikke... Etter jeg helte olje på, jekka jeg bilen opp. La meg under og det var olje som var sølt rundt der.(ikke så mye, men det var ikke meg) Det er riktignok litt bulker i punnpanna fra tidligere eier, men kun smått. Det er kansje 2-3 mnd. jeg kontrolerte dette sist. Noen som vet hva dette kan være, eller hvilke pakninger som må byttes, trenger motoren en overhaling??? Er en vw golf 1,8 90 hp. 94 mod, 145.000 km.....Tror det er lik motor som i golf 90 mod, er ganske lik mvh Anders Min bruker også olje, spesielt siden div, simmeringer er "utgått på dato"! Min har akkurat runda 230k, så med andre ord; såfremst du ikke ser olje flekker på bakken under bilen, så er det vel ingen fare, bedre at den bruker litt olje, enn om den ikke hadde brukt olje! Dårlige ventiltetninger fører til større oljeforbruk! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 25, 2004 Det drypper kansje litt, men det har regna i dag så det er litt vanskelig å sjekke. La noe papp under tidligere i dag, etter jeg hadde brukt den. Snakka med VAG Gjøvik tidligere i dag og der nevnte de også det med ventiltetninger.... Skulle ha rundt 2000 for arbeid, med trodde det ville komme på rundt 2500 med alt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 25, 2004 Jeg vet ikke helt hva som kan være galt,men når jeg kjøpte min Audi så brukte den å endel olje til jeg tok oljeskift av filter å olje,så brukte den litt i tia etterpå å,men så stoppa oljeforbruket å den har vært ganske rolig etterpå,har vel fyllt på 1liter iløpet av 1år... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 26, 2004 Får kansje bytte filter og olje,men mener på han som hadde bilen før meg bytta olje rundt desember/januar en gang 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...