Anbefalte innlegg

Endelig fikk jeg fikset Corra så den går "rent". Nå virker det som ting er litt mer ok, deriblandt stopper den ikke lenger, eller går ikke umotivert opp på tomgang.

 

Men, hvis jeg drar på litt, og kikker i speilet, så kan mann se bilen ryker ifra 4500 rpm og slipper en veldig svart sky når jeg girer på 6500 rpm..noen gode ideer?

 

Litt info:

 

Nye plugger

Ny blå temperaturføler

Rengjort tomgangs motor

Ny bankesensor

Ny lambda

En del nye vakuumslanger

Ny eksos (med tom kat)

 

 

Kan det være så enkelt som at bilen trenger ett oljeskift? Oljen er svart, ikke blank, så planen er å få tatt dette i nærmeste framtid, men kan det være dette? Når bilen står på tomgang, lukter det ikke no spess, og det er ingen farge på eksos, som det var tidliger. Etter jeg fikk skjøytet denne ledningen, har bensinforbruket gått ned med 0,5l på mila, kan det være gammelt sot som flyr ut?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har mail....

 

Svartrøyk=for mye suppe...

For høyt FP? (Vet ikke hva FPR du har...?)

Feilkoplet lambda?

Dårlig justert CO-pot? (Var det 250ohm i grunnstilling....?)

Slitne plugger? (Ryker på 10 mil med feilsøking og feit blanding)

Sliten Coil? (Værre pg værre er stikkordet her...)

Slitne dyser? (Har flere sett hvis du trenger til feilsøking...)

Opphora chip/digifant?

Dårlig jording?

Dårlig ladespenning? (Digifanten er ømfintlig på det og kan gå fett/magert

ved ugunstig ladespenning)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Erlend Trane

Du har mail....

 

Svartrøyk=for mye suppe...

For høyt FP? (Vet ikke hva FPR du har...?)

Feilkoplet lambda?

Dårlig justert CO-pot? (Var det 250ohm i grunnstilling....?)

Slitne plugger? (Ryker på 10 mil med feilsøking og feit blanding)

Sliten Coil? (Værre pg værre er stikkordet her...)

Slitne dyser? (Har flere sett hvis du trenger til feilsøking...)

Opphora chip/digifant?

Dårlig jording?

Dårlig ladespenning? (Digifanten er ømfintlig på det og kan gå fett/magert

ved ugunstig ladespenning)

 

Er gått fra jobb, så har ikke fått kikket på mail;)

 

Jordingen til blokka, den har jeg ikke tenkt på, men når dysene da gir 25 % ekstra, så kan jo det være noe å tenke på. Hvor sitter original jordkabel? Er det bare å strekke en ny kabel fra minus på bateriet, til blokka?

 

Aldri byttet dysene før, mye jobb? Lambda skal være riktig koplet, kontolert på verkstedet. Tanken har streifet innom Co pot, snakket med verksted om å få juster dette. Starter der tenker jeg, til å begynne med. Fanten skal være ok, den går likt, (bare dårligere (original)), Ladespenningen har jeg ikke målt, men det skal jo være en smal sak å gjøre.

 

Har funnet et verksted som er vanvittig trivelige, får låne materiell, og spør jeg pent, får jeg sikkert stå inne hos dem, på en bukk, hvis de jobber sent...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

MEN, etter bilen ble fikset i forrige uke, har den fortsatt nykket litt, og det merkes best på lavt turtall. Har en mistanke til at det er Co pot som lager krøll, og som er helt på tur.

 

Den går greit når jeg gir litt jern, og ingen nykking når jeg gir gass. Regner med det er da han får fet blanding, for det er jo da han ryker sort...Bilen går rent på målingene på kjøre computeren, dette både med og uten lambda innkoplet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk Vakum slangene bak på spjeldhuset.... sitter de feil(motsatt) gir det vanvittig svartrøyk... det skal stå et skjema på dekselest over kjøreviften som forklarer hva som skal hvor.

 

Kjøpte en Rado en gang som røykte sykt svart og da var dette feilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal ta en kikk på om jeg klarer å se noen vakuum slanger bak der. Pluggene jeg byttet for fjorten dager siden, var helt nedsotet..HELT!! Så ting er ikke helt bra, men jeg vet verkstedet byttet ett par vakuumslanger, kan ha koplet feil de.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Jan Nielsen

Sjekk Vakum slangene bak på spjeldhuset.... sitter de feil(motsatt) gir det vanvittig svartrøyk... det skal stå et skjema på dekselest over kjøreviften som forklarer hva som skal hvor.

 

Kjøpte en Rado en gang som røykte sykt svart og da var dette feilen.

 

Disse vakuum slangene, hvor sitter de på spjeldet? Vet bar om en, jeg og den går opp til el'fanto ..noen med akte som kan vise?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter i bakpå, inn mot torpedoveggen....

 

kan umulig være så vanskelig å se de:rolleyes:

 

Ene går til hjernen mener jeg og den andre et annet sted...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den til hjernen skal sitte sist.... Passasjersiden.... Etter spjeldet... Du kan like godt koble den av oppe med hjernen og kjenne om det er vakuum der... Tunga skal sitt ganske godt... :) Hvis denne mangler så vil kjerra gå jævla lavt på tomgang og altså.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den til hjernen skal sitte den, har hatt den av og på flere ganger nå mens byttet hjerne. Men hvem andre vakuum slanger som er ute å går, det vet jeg ikke. Nå står bilen på ett mørkt verksted nå også, så jeg får ikke sett etter, om jeg kan finne no slanger nedi der...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Erlend Trane

Den til hjernen skal sitte sist.... Passasjersiden.... Etter spjeldet... Du kan like godt koble den av oppe med hjernen og kjenne om det er vakuum der... Tunga skal sitt ganske godt... :) Hvis denne mangler så vil kjerra gå jævla lavt på tomgang og altså.....

 

Duh, nå var jeg ute og sjekket. Den ene av vakuum slangene går til hjernen, den andre går til bensin filteret, så vidt jeg kunne se. Den som går til hjernen sitter "øverst", altså det ser ut til at disse to slangene sitter over/under hverandre..Er dette riktig, eller er slangene byttet om her?

 

Fikk byttet fordeler idag, hadde håpet at ny hallgiver og fordeler skulle hjelpe, men neida..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.