Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp bytta til nye skiver og klosser på min golf 1,9 TDK. Det som er problemet er at jeg syns de er veldig dårlige de bremsene. Ser og at den ene skiven begynner å få ett litt gult skjær på kantene, noe som anntyder varmgang? Ingen av calipperne henger når jeg ikke bremser, og jeg syns den bremser beint. Drar kanskje litt til høyre, hvor den ene skiven er blitt litt gul/gull farga.

 

Noen som har noen formening om hva som kan være galt? Er det den calipperen som er misfarga som henger, eller kanskje den andre???

 

Takker for svar!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor lenge har du kjørt med den etter skiftet, eller hvor langt. Klossene må som regel slite seg til litt på de gamle skivene for å "bite" skikkelig.

 

Dårlig virkning rett og slett eller lav/myk pedal?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjenner de begynner å bli en del bedre. Har vel kjørt en 5-6 mil med de nå. Syns bare der er dårlig virkning av bremsene. Men det kan jo være de er dårlige originalt da. Jeg er vant med en del nyere biler enn dette! ;)

 

Hadde bilen på bukk i dag, og det går fint ann å snurre hjulene. Hører klossene er litt borti, men merker ikke noe til det...

 

Eneste jeg egentlig er redd for er varmen. De blir sinnsykt varme disse bremsene. Felgene og blir ganske varme (aluminium).

Er dette normalt på disse bilene? siden det ikke er ventilerte skiver tenker jeg på!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.