Anbefalte innlegg

Har fått et problem med bilen min. De 2 første minuttene etter at jeg har startet motoren tikker det. Hva er det dette kommer av?? :confused: Etter å ha kjørt i noen minutter høres alt normalt ut igjen. Har sjekket olja å alt ser i orden ut....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som regel er det bare slitte ventilløftere, eller dårlig olje. Prøv motorflush, og filter og oljebytte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såppas heldig at tikkinga gir seg du altså? Min tikker konstant.. Ringt til verksted å hørt litt om hvorfor og får som oftest til svar at det er vanlig at audi tikker... Men ikke sååå grusomt som min. Høres jo ut som jeg knuser stein nedi der...

Ser snart ikke annen utvei enn å overhale motoren....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som regel er det bare slitte ventilløftere, eller dårlig olje. Prøv motorflush, og filter og oljebytte.

Bruker Castrol RS olje, skiftet olje å filter på onsdagen men det fungerte ikke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såppas heldig at tikkinga gir seg du altså? Min tikker konstant.. Ringt til verksted å hørt litt om hvorfor og får som oftest til svar at det er vanlig at audi tikker... Men ikke sååå grusomt som min. Høres jo ut som jeg knuser stein nedi der...

Ser snart ikke annen utvei enn å overhale motoren....

Jepp den gir seg etter ca 2 minutt med kjøring.

Må ta en liten oppvarmingstur utenfor byen før jeg tar å drar stripa i byen:p hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan være sprukket eksosmanifold som gjør det samme. Lyden høres nesten lik ut, men gir seg når motoren varmer opp manifolden, metallet utvider seg og sprekken tetter seg...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan være sprukket eksosmanifold som gjør det samme. Lyden høres nesten lik ut, men gir seg når motoren varmer opp manifolden, metallet utvider seg og sprekken tetter seg...

Finner ingen sprekker, men 2 bolter til manifoilen er knekt av så det kommer litt fri eksos derifra. Kan litt frieksos mellom manifoilen å blokka føre til effekttap å eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finner ingen sprekker, men 2 bolter til manifoilen er knekt av så det kommer litt fri eksos derifra. Kan litt frieksos mellom manifoilen å blokka føre til effekttap å eller?

det kan vel gi tap, men det kommer jo helt ann på hvor mye...;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge wastegaten åpner seg, er det ikke så mye du taper, i hvertfall ikke i forhold til det du presser gjennom turboen uansett..

Menne.. Min S4 tikker noe når jeg har kjørt 'hardt' og er i slutten av oljeskiftet, (lite olje) og innimellom med en gang når bilen er kald.

Jeg kjørte Castrol RS-olje kun én gang, og gikk tilbake til Mobil1 5-50 siden jeg syntes RS-oljen tikket fælt.. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

rens motoren innvendig det hjalp på min bil,men har ikkje turbo på min,noen mener att dritten som løser seg havner i Turboen! ble anbefalt dette hos Møller det hjalp og på oljeforbruket!:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

når det gir seg er det nok endten slitte løftere eller frieksos, vil ikke si at lyden er samenlignbar men... kanskje hvis det er veldig lite: klø :

ellers kan dere jo være opps på at dysene kan tikke(til dere som har det konstant) å dette kan høres veldig ut som slitte løftere...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kan helt klart anbefale Castrol TWS Motorsport 10-60 olje. Bruker den selv og den funker meget bra!;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er oljesilen tett så hjelper det lite å skifte olje,uansett ka type olje det er.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv og skifte ventilen som sitter i oljegalleriet i blokka. Det er en enveisventil som er der for å hindre at løfterne tømmes for olje når motoren stanses. Mulig at det kommer luft inn i løfterne som det tar tid og bli kvitt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv og skifte ventilen som sitter i oljegalleriet i blokka. Det er en enveisventil som er der for å hindre at løfterne tømmes for olje når motoren stanses. Mulig at det kommer luft inn i løfterne som det tar tid og bli kvitt.

Kommer man lett til denne ventilen, eller sitter den inni motoren?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trur jeg har funnet problemet no. Er 2 skruer som er knekt av på manifoilen. Når jeg setter fingrene borti kjenner jeg at det kommer eksos ut. Er nesten sikker på at det er det som er problemet her

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørtes veldig mekanisk ut når du kjørte forbi meg på Roseby. Overhode ikke som manifoldlekk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørtes veldig mekanisk ut når du kjørte forbi meg på Roseby. Overhode ikke som manifoldlekk.

Jo det kommer fra en liten lekkasje mellom manifoilen å blokka. Både ser og hører det. Tikkingen kom isåfall med frieksosen, men selvfølgeli kan det være mer mekanisk. Skal sjekke det opp litt grundigere når jeg kommer hjem fra arbeid igjen. Ganske mye det lekker å! Men når alt er varmt så kjenner jeg at det ikke kommer mye eksos ut av det. Merker også at det er litt dårligere aks. når det tikker pluss at det kommer "suse" lyd når jeg gir gass. Susingen øker med turbotrykket. Denne lyden forsvinner når tikkingen forsvinner. Får ikke opp fullt turbotrykk lenger heller: bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare si fra så kan i sjå om i kan finne ut nåka meir :) fåt ordna oljetrykkslampe nå da ??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer man lett til denne ventilen, eller sitter den inni motoren?

Den sitter bak en av oljetrykksgiverne. Skru ut giveren og bak der er det et overgangsstykke. Skru ut dette og du kan bruke en 12-kant nøkkel(så vidt jeg husker, men husker ikke størrelsen uansett...) for å skru ut ventilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.