#1 Skrevet September 15, 2006 Har kjøpt en Audi A3 2.0tdi 2004 mod. Kjøpte meg avtagbart hengerfeste til 3300 en nokså grei pris. Ledningsnettet skulle de ha 3900kr for!!!!!! er det noen som har kjennskap til å hente ut strøm fra baklyktene på denne modellen, om det kommer opp noe feilsignal eller lignende? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 16, 2006 Vet ikke om det hjelper deg noe, men jeg kjøpte avtagbart hengerfeste og kabelsett på Veng i Oslo. Fikk klubbrabatt og tror det kom på ca 3600,- totalt. Dette var riktignok til en 2002 A3. Mvh Bjørn Nørve 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 16, 2006 Har kjøpt en Audi A3 2.0tdi 2004 mod.Kjøpte meg avtagbart hengerfeste til 3300 en nokså grei pris. Ledningsnettet skulle de ha 3900kr for!!!!!! er det noen som har kjennskap til å hente ut strøm fra baklyktene på denne modellen, om det kommer opp noe feilsignal eller lignende? Hvilke lyspærer har du varsel på (bremselys, baklys, ...) ? Det er trolig kun disse du eventuelt vil få kluss med. Dette kan løses med et rele, til hver av de. Styrestrøm taes fra baklyktene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 16, 2006 mon tro at en 2004 A3 bruker can-bus, derav prisen for ledningsnett.....tror den har et eget komplett nett som går helt bak.....du må ikke ty til fattigmannsløsninger på det greiene der..da blir det tull med varslinga på pærene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 16, 2006 Her må du nok krype til korset og bruke ett ordentlig ledningsnett. Dette skal kobles inn på forskjellige punkter hele veien frem til sikringsboksen og under på rattstammen. Enkle løsninger kan fort bli dyrt i dette tilfelle. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 20, 2006 Enn hvis jeg henter styrestrøm fra baklykten via rele og henter n y hovedstrøm via bateriet, vil dette gi noe feilmelding på lyktene??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 20, 2006 mest sannsynlig ikke... MEN er jo litt "jalla" og bruke 3m-klips/lodding på en så ny bil... Søk litt på ebay, så finner du nok komplette ledningsnett til en ok pris... litt dill å koble oss sånt, da det som nevnt over her går helt fram i sikringsboksen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 20, 2006 Leste om en som hadde fått montert slikt på ett verksted som ikke hadde kontroll på det med canbus og sånn, og der måtte det byttes mye deler etterpå for å fikse opp. Ett rele vil også trekke strøm, vil kanskje gjøre mindre feil enn å koble direkte, men jeg tenker mer i retning å event bruke transistorer som releer, de trekker veldig lite strøm...men monkeybusiness det og. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 21, 2006 er det noen som vet hvor jeg får tak i koblingsskjemat til hengerfeste. kan jo legge opp riktig med andre kabler enn di som koster 4000..... en 13 leder og hengerfestekontakten koster max 300.- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...