G60 m/høyt bensinforbruk:(

Anbefalte innlegg

Heisann...

 

Har en g60 med et høyt bensinforbruk, vertfall ifølge kjørekomputere. Forbruket er alt ifra 3,4l til 1,4l på mila. Det merkelige er at den starter høyt (ca 3,4) og jobber seg sakte men sikkert ned og stabiliserer seg rundt 1,3-1,4. Motoren er opptunet, men rekner ikke med at forbruket skal være så høyt uansett... er jo ingen amerikaner jeg kjører: eek : :) Har dere noen meninger om min bensin sluker? Kan det være komputeren som får feil signaler etc?

 

Mvh Christian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fyll full tank og kjør noen mil,

så fyller du full tank igjen og regn ut gjennomsnittet!

Kan jo hende kjørecomputern missviser litt, men er jo normalt at den begynner høyt, den regner seg jo frem til gjennomsnittsforbruket på turen.

 

Fungerer bilen normalt? Riktig tenning? Tilstand på luftfilter, plugger osv...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kansje jeg er helt på villspor, men sjekk at lambdasonden og kabler til den er ok. Min hadde kabelbrudd, og brukte jæ... med drivstoff da. Tror det har noe med at "computeren" går i nødmodus og pøser på med bensin.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Still CO-pot til ca 500

Sjekk at blå vanntempsensor har ca 2000-3000 ohm motstand kald, og 180-200 varm motor

prøv å koble fra lambda og se om det blir værre

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.