#1 Skrevet Mai 24, 2004 Jeg tror dette har värt diskutert her för, men jeg finner det ikke. Så da får jeg bruke andre uortodokse metoder:p Det begynner å bli på tide med å få av vinterdekkene nå... Men er det noen som kan svare på om bilen min, 2000 A6, svelger unna 235/35-19 foran på en 8,5x19 felg? Jeg vet ikke ET på de felgene jeg lurer litt på, og det er vel kanskje litt viktig.. (Det er forresten en SMC felg) Grunnen til at jeg spör er pga to ting: - Broder'n har 8" foran og det er knapt noe mer å gå på der. - Jeg skal ha gewindefahrwerke og vil ha bilen lav!!!! Vil ikke ha skjermen gjennom gummien for å få til det.. Jeg regner med at det helt og fult står på hvilken ET SMC-felgene har for om dette går. (Når jeg spurte forhandler om samme spörsmålet sa han "selvfölgelig går det." Men jeg er ikke så 100% sikker på det, derfor får jeg höre med dere) Takker for svar! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 25, 2004 Ta og send en pm til Tord Askvig (eller.noe).. han har en passat med 19"... Hør litt med han.... er vel sikkert noen lunde samme plass på A6/passat 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 25, 2004 Jeg har 235/35-19 på 8,5" felg og innpress på 35 på min Passat. Eneste gangen det tar borti er ved full sving i f.eks. rundkjøringer, ved vanlig kjøring subber det ikke. Men jeg ville nok absolutt gått for 225 dekk istedet pga sporing, sporer fælt med mine S03 dekk. Tror også du får problem med plassen ved mye senk og 235 dekk med mindre innpress er på 40 tallet... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 25, 2004 Jeg har 235/35-19 på 8" felg og det går helt greit. Har subba noen ganger, men det var når bilen var så lav at dekket lå oppi hjulbua... Da kunne jeg nesten ikke svinge... Husker desverre ikke ET. Mine Nokian NRY sporer forresten ikke. Tror det kommer veldig an på dekkmerket. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 25, 2004 har 235/35-19 Falken-dekk på min A6 (C4) den er senket 60/40mm og det subber ikke i det hele tatt, Ikke sporer det noe særlig heller (bare hvis det er ekstremt dårlig vei) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 25, 2004 Har 235/40-18 på 8,5 felg på min 2004 a6 tar ikke borti i det hele tatt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 25, 2004 Takk for innspill... At felg/dekk går på bilen er det nok ingen tvil om, men jeg blir litt usikker på om dette er forsvarlig siden jeg har bestilt gewindefahrwerke. Har ikke kjöpt dette for å ha luft mellom gummi og skjerm... Ei heller har jeg lyst til å miste et par nypolerte skjermer i en dumpete sving:( Men, jeg ser vel for meg at lösninge er å kjöpe 225 på 8x19 i stedet, da regner jeg med at jeg er på trygg grunn! PS: Noen som vet hva Jan Andre har foran på A6'n sin? Den er jo passe low med fete hjul... (Regner med at det har värt noe valsing på gang der da!) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 26, 2004 Opprinnelig postet av Erik Ibenholt Takk for innspill... At felg/dekk går på bilen er det nok ingen tvil om, men jeg blir litt usikker på om dette er forsvarlig siden jeg har bestilt gewindefahrwerke. Har ikke kjöpt dette for å ha luft mellom gummi og skjerm... Ei heller har jeg lyst til å miste et par nypolerte skjermer i en dumpete sving:( Men, jeg ser vel for meg at lösninge er å kjöpe 225 på 8x19 i stedet, da regner jeg med at jeg er på trygg grunn! PS: Noen som vet hva Jan Andre har foran på A6'n sin? Den er jo passe low med fete hjul... (Regner med at det har värt noe valsing på gang der da!) På Motorfestivalen i år hadde Tærud 9x20 ET35 foran og bak (tror jeg) og bilen hans er jo rimelig lav. 225/30 20 dekk. Men så kjører han svært pent og bare alene i bilen også... Kjøp 8,5x19 ET 35 foran og bruk Falken FK451 235/35 19, da er du maksimalt godt forberedt mht senking vs subbing.... Men det er alltid en grense for senking uten at hjulet subber ved sving, jeg tipper rundt 80mm med det framhjulet på din A6 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 26, 2004 Har BBS motorsport 8.5x19 ET 35 med 235/35-19 på A6 2.7Tq Av med sport suspension og H&R fjærer som senker enda mer. Ingen problemer med klaring noen steder.... :-D Øystein 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 29, 2004 jeg hadde 235/40 -18 dunlop sp9000 på A6'en, og spora som et helvete, hvis jeg "sov" på motorveien så plutselig var jeg nesten i den andre fila.. touranen sporer overhodet ingen verdens ting 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 29, 2004 Pappa har 245/40-18 Michelin Pilot Sport på BBS RS2 på A6 2.7 Avanten sin og det sporer MYE! Min sporer ingenting... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 29, 2004 Og subber det, er det bare å valse litt. Lykke til blir nok bra:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 29, 2004 Har du bilder av bilen til pappan din? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 29, 2004 Opprinnelig postet av tom roger granmo Har du bilder av bilen til pappan din? Ikke akkurat nå, men jeg kan prøve å få tatt ett. Bilen er forøvrig en 2001 (reg. des. 2000) modell som har gått 21 000km... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 31, 2004 Kjøp 8,5" foran du Erik. Hvis du skal ha justerbart senkesett så kan du justere dit du vil !! Du må få ordnet litt mere utstyr på den bilen din nå ! Takvinge da ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 31, 2004 Opprinnelig postet av Inge Tenåsen Kjøp 8,5" foran du Erik. Hvis du skal ha justerbart senkesett så kan du justere dit du vil !! Du må få ordnet litt mere utstyr på den bilen din nå ! Takvinge da ? Takvinge er notert, Inge.. Ellers har jeg endelig kommet hjem og virkelig fått ut finger'n! Det blir 19" denne uka (vet fortsatt ikke hva det blir..) , chrome speil hentes på posten i morgen, lakkering ned i helga, og sannsynligvis S6-lister og trimming neste uke. Har litt lyst på Allroad-lister da, men synes de er litt voldsomme.. Solfilm skal jeg ha også, men må alliere meg med noen som har gjort dette før. Ellers er det bare å smøre seg med tålmodighet til Gewindefahrwerke ankommer i slutten av Juni. Kan jo late som jeg har Allroad så lenge.. Ellers tror jeg faktisk at jeg går for 225 dekk foran! Er redd jeg ikke kan få den lav nok hvis jeg kjøper 235. Edit: Fikk akkurat beskjed om at lakkerer'n har tatt lang sommerferie.. Så da må jeg ta opp jakten etter ny lakkerer om tidsplanen skal holde:( Det var nå som svarte! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juni 2, 2004 Da er beslutningen tatt og det ble faktisk 235/35-19 på 8,5x19 felg. Mitt worst-case scenario, altså Det er greit nå, men jeg begynner å grue meg til å få på gewindefahrwerke... Det blir temmelig trangt foran når skjermen nærmer seg gummi'n! Men, men, heldigvis ikke noe kvinnfolk som skal kjøre bilen min! Forresten så falt valget på BBS Challenge! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juni 2, 2004 du får poste et bilde da!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juni 2, 2004 Jepp, her er et bilde. Ble t.o.m. litt uskarpt:( 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Juni 2, 2004 det er vel farlig å si det, men det ble snacksy det!! gruer meg til du får trimma og senka, da har jeg snart ingen fordeler lenger... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Juni 2, 2004 Hehe, da må du hvertfall argumentere sterkt for soltaket ditt:p Blir litt penere når jeg får bilen litt lavere da. Synd jeg ikke har fått tak i noen ny lakkerer enda også, men jeg var jævlig glad i stad da jeg klarte å rygge på en svær stein! Ble litt riper i den ulakkerte plasten, men kunne blitt stygt om jeg hadde fått det lakkert... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Juni 2, 2004 kan jo kanskje argumentere litt for tachoringene som jeg har satt på idag..!! bra det bare var litt plast det gikk ut over da... men tror du må være forsiktig når du får på fk-settet, 235 foran kan bli litt skummelt med fullt rattutslag!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Juni 2, 2004 Ble skikkelig bra det, BBSene er mye bedre valg enn SMC felgen! Eneste jeg stusser på når jeg ser bildet og quoter deg selv lenger oppe "Jeg skal ha gewindefahrwerke og vil ha bilen lav!!!!" Tror du har havnet i feil gjeng dersom du synes bilen er lav med så mange utropstegn nå Neida, ser som sagt dødsbra ut, men den tåler absolutt endel cm ned fortsatt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Juni 2, 2004 Tord: Gewindefahrwerke er bestilt. Har ikke fått det enda. Kommer i slutten av Juni! Da blir det nok noen cm mindre med luft, ja.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Juni 2, 2004 Puhhhh.... puster lettet ut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...