Anbefalte innlegg

Hei. Har vært på verksted med bilen, og fikk tatt en diagnosekontroll på den. De hadde ikke vagcom eller hva det heter, men de hadde WOW (World Online World).

Jeg fikk opp en del feil, men jeg vet ikke helt hva de betyr, eller hvordan de skal fikses... Tenkte kanskje her var noen som kunne tipse :-)

Feilkodene er;

 

Tilbakeholdssystem:

00588 - Airbag Fører - Tenningskrets

 

Klimaanlegg:

00799 - Motortemperaturgiver

01274 - Stillmotor fartvindspjeld

 

Motor:

01252 - Innsprøytningsventil - Sylinder 4

16989 - Internkontrollmodul minne

17978 Styreenhet - Sperret

 

Tror internkontroll-modul minne, tror dette var pga jeg prøvde å starte bilen med en nøkkel uten chip, denne kom ikke igjen etter sletting av feilkodene...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, ingen gode tips?

Irriterer meg veldig over airbaglyset, men når jeg sletter den feilkoden så kommer den bare opp igjen :-( har søkt litt på forumet, og ser mange som snakker om en ledning under førerstolen, mens han jeg kjøpte bilen med sa at lyset kom etter at han hadde hatt av rattet uten å koble fra batteriet, men da burde vel lyset slukne etter feilkode sletting?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann.

 

Airbagen har en såkalt slepering/tilbakestillingsring mellom ratt og rattstamme. Dette er en plastdings med flat viklet ledning inni slik at rattet kan dreies uten at ledningen ryker av/tugger seg fast

 

Hvis rattet har vært avmontert kan det hende denne er blitt skadet slik at den ikke lenger forbinder airbagen i rattet med airbagstyreenheten eller det kan hende forrige eier ikke fikk satt på ledningene skikkelig igjen. Som du sier ville denne kunne slettes hvis alt var i orden. Den ledningen under setet det snakkes om er for biler med såkalt sideairbag/airbag i setets ryggstøtte og vil gi en annen feilkode enn den du får opp. Det vil da spesifiseres at det er SIDEAIRBAG i førerside/passasjerside det gjelder.

 

Feil på motortempføler er et ikke ukjent problem på VAG motorer og løses ved å skifte denne.

 

Motorstyreenhet sperret og den modultingen du nevnte har sannsynlig med det startforsøket uten transponder du nevnte og bør kunne slettes.

 

De andre har jeg ingen større formening om.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips :-) Da skal jeg demontere rattet i morra og sjekke om der er noe som kødder der :-)

Er litt nyskjerrig på det dyse problemet... Er det en måte å teste om de kan være defekte? mye styr å bytte disse?

Jeg har steg 3 chipp fra tsracing på, vil det da være noe effekt i å sette på større dyser og eventuelt hvor kan jeg få tak i det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå skrudd istykker hele rattet, og står nå med kun selve "sleperingen" i hendene og klør meg i hodet... : klø :

Hvordan skal denne fungere? Ser at det går inn tre ledere i denne, den ene er en jording, mens de to andre tipper jeg er signalet til airbagen... Men når jeg prøver å sjekke gjennomgang med multimeteret mitt så får jeg kun gjennomgang i jordingen... er denne da kaputt? Det er ingen mulighet for å åpne denne og se inni, og lurer derfor på om det bare er å bestille en ny, eller om denne er ok...

Isåfall om jeg skal kjøpe meg nytt ratt, vil denne ringen følge med da, eller må den kjøpes separat? en dyr sak?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen? noen som har en slepering og kan måle om der er gjennomgang da? har lite lyst å kjøpe en ny itilfelle den virker som den skal... ;-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå tilslutt bestemt meg for å finne ut om det var denne, og åpnet sleperingen... Der fant jeg en laaang flatkabel som var avkuttet to plasser. Jeg trodde jo at en slepering var en eller flere kobber ringer som hadde fjørbelastede stifter som presset imot, med der tok jeg nokk feil gitt :-)

Slenger med noen bilder itilfelle andre er nyskjerrige på hvordan det ser ut :-)

 

Slepering%201.jpg

 

slepering%202.jpg

 

slepering%203.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som nesten garantert har skjedd er at sleperingen har vært dreia uten at rattet har vært påmontert, siden det er en ledning som bare er vikla rundt inni der kan sleperingen kun dreies et visst antall omdreiniger hver vei, blir sleperingen dreia eksempelvis 2 omdreininger til venstre uten at rattet er på, vil du ha 2 omdreiniger mindre å gå på til venstre, resultatet blir at ledningen blir for stram og ryker når du legger full sving.

Kjøp ny slepering så er problemet løst. Den nye er låst av med en klips, eller en strips som holder den i midtposisjon, pass på at hjula står beint når du monterer den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, det er vel mest sansynleg det... Skal bestille i dag, 1495kr pluss moms... men men, så forsvinner vel det jævla lyset, og da er vel det verdt det ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn, da har jeg fått montert sleperingen, og lyset forsvant :-D

Her er et bilde av delenummeret om noen andre må bestille... Delenummer%20Slepering.jpg

 

Nå er det fartvinds spjeldet som står for tur...noen som har noen tips om det?

Har lagt merke til at når jeg trykker på den knappen som skal stenge luft spjeldet utenfra, så kommer det et høgt dunk etter noen sekunder...lurer på om spjeldet kan henge på noe, men er nesten umulig å komme til det :(

Noen forslag?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.