Låste bremser på Audi 100

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem på en audi 100 85' med at hvis jeg driver lenge køkjøring så låser bremsene foran seg helt tilslutt å hvis jeg da lar bilen stå litt så slipper de på trykket å alt er fint.. Noen som vett hva som er galt??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

finn ut hvilket hjul som låser seg, og bytt calipter(e)... er ganske lette å få tak i caliptere til en a100 ikke-quattro...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært borti det samme, og vil gjette på enten bremsekraftforsterker eller bremsehovedsylinder.. Kommer det bare ved kø/sakte kjøring, eller er det uansett når motoren har gått en stund?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hovedsylinderen er ny... Det kommer mest ved køkjøring men har en gang opplevd det på lengre tur... Er somregel når motoren blir så varm at vifta går... Er begge framhjula...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det nok bremsekraftforsterkeren. Var borti akkurat det samme på en 85-modell Audi 100 for et par år siden - når motoren ble varm begynte bremsene foran å legge seg på..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde akkurat de samme syptomene på min 200. Når motorrom ble varmt så hang bremsene seg, ville altså ikke slippe. I mitt tilfelle var det hovedsylinderen som var årsaken.

Men dette skal det ikke være så vanskelig å finne ut av;

- Dersom bremsepedalen blir stående og/eller ikke kommer helt ut igjen så er det nok bremsekraftforsterkeren. Dersom pedalen derimot kommer helt ut igjen så er det nok hovedsylinderen, men dersom denne nylig er skiftet så er det vel neppe denne i ditt tilfelle.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde de samme symptomene og det var hovedsylinderen.

 

Men, det jeg egentlig skulle si, er at jeg har en bremsekraftforsterker (ser noen tipser om at det er den som er gåen) liggende. Den kan du få gratis men DU MÅ RINGE MEG PÅ 95298740 innen lunchtider i morgen om det er aktuelt.

 

Jeg driver og rydder og flytter fra en garasje til en knøttliten bod og må kaste med hard hånd. I morgen kastes alt....

 

deler.bremseforsterker.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan også være luft i systemet, når lufta varmes opp øker trykket.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.