Anbefalte innlegg

Girene på bilen har begynt å bli litt tunge nå som temperaturen ute har begynt å synke, så jeg tenkte jeg skulle prøve å bytte gearolje før vinteren setter skikkelig inn.

Da kommer jeg til spm mitt:

Hvilken gearolje skal jeg bruke? Bilen er en Golf III cab 1.8i

 

Jeg har prøvd å søke her på forumet, men finner det ikke noen plass.

 

Håper noen kan hjelpe meg med dette...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har prøvd å søke her på forumet, men finner det ikke noen plass.

 

Her er det endel om girolje, og hvilken olje jeg skiftet til i min bil. Dette er en syntetisk olje, og jeg merket umiddelbart at kassa ble lettere å bruke i kulda. Det at jeg har en annen tye bil har ikke så mye å si her.

 

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=48369

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker.

 

Etter hva jeg forstod så er det da Synthetic GL-4 75W/90 jeg skal bruke.

Da er det vel å stikke innom mekonomen på mandag og kjøpe da :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt riktig. Jobber på et VAG verksted og hadde kommet til å fylt GL4 75/90 olje på kassa om du hadde satt den inn hos oss.

 

Om dette hjelper deg noe mht. girskift derimot er ikke sikkert, men det skader uansett ikke å skifte.

 

Lykke til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan også være dritt i kassa som gjør den treg, mitt råd er å tappe av den feite olja du har på nå å fyll på 1 liter automatgirolje og 1 liter diesel, å kjør forsiktig noen dager med det, før du fyller den oljen du skal bruke, kassa blir garrantert som ny, har gjort dette på flere golfer med godt resultat.

Husk at etter noen år bruk blir det noe metallspon nedi der og ikke alt er magnetisk slik at det sitter på magneten, men med en rensende væske som dette blir får du vasket ut det meste.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.