Oljelekkasje fra diff, typ81/85

Anbefalte innlegg

Oppdaget att diffen min lekker olje her om dagen. Er fullt i oljesøl rundt venstre drivaksel. Er dette noe man kan ordne selv ? : klø :

 

Er det tetningsring nr 18 på dette bildet man må bytte ?

diff.sized.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vask rent nøye og kjør en kort tur for å se hvor lekkasjen har sitt utspring. Kan komme fra utluftingen på toppen av diffen også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nr. 18. Ikke noe problem å gjøre selv. Demonter alt som er i veien, mål avstand fra pakning til ytterkant, lirk ut gammel pakning, smør inn ny pakning med vaselin på innsiden og sett inn ny pakning med samme avstand. Smør på med litt grease rundt pakningen på utsiden. Etterfyll olje på diffen (eller fullstendig bytte). Monter alt som var i veien :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nr. 18. Ikke noe problem å gjøre selv. Demonter alt som er i veien, mål avstand fra pakning til ytterkant, lirk ut gammel pakning, smør inn ny pakning med vaselin på innsiden og sett inn ny pakning med samme avstand. Smør på med litt grease rundt pakningen på utsiden. Etterfyll olje på diffen (eller fullstendig bytte). Monter alt som var i veien :)

 

Trenger jeg noe spesielt verktøy for denne jobben ? Har splines til drivakslingen, men jeg regner med noe mer må ut for å få ut pakningen ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde ikke noe spesialverktøy når jeg utførte samme jobb på S6n men brukte selvfølgelig momentnøkkel ved montering...

Jeg brukte et kraftig flatt skrujern for å lirke ut pakningen. Vær forsiktig slik at det ikke blir riper i området rundt pakningen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde ikke noe spesialverktøy når jeg utførte samme jobb på S6n men brukte selvfølgelig momentnøkkel ved montering...

Jeg brukte et kraftig flatt skrujern for å lirke ut pakningen. Vær forsiktig slik at det ikke blir riper i området rundt pakningen...

 

Hvor mye må jeg demontere for å få ut denne simringen ? har fått av drivakslingen, men det er jo mer som må vekk.

 

Noen som har oversikt over moment på skruene på diffen ? (splinsa på drivaksling, bolt som holder flensen, oljetapping/påfylling)

 

Bør man ha noe "guffe" på oljepåfylling/tappe skruer når man setter disse på plass igjen ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye må jeg demontere for å få ut denne simringen ? har fått av drivakslingen, men det er jo mer som må vekk.

 

Noen som har oversikt over moment på skruene på diffen ? (splinsa på drivaksling, bolt som holder flensen, oljetapping/påfylling)

 

Bør man ha noe "guffe" på oljepåfylling/tappe skruer når man setter disse på plass igjen ?

 

det sitter en 6mm umbrako skrue i senter av drivaksel koppen,sikkert under masse fett,skru ut den,men gjør godt rent før du tar ut noe,da slipper du sand osv inn i diffen.og ikke mist shimmsene som ligger under.men går fint og gjøre det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det sitter en 6mm umbrako skrue i senter av drivaksel koppen,sikkert under masse fett,skru ut den,men gjør godt rent før du tar ut noe,da slipper du sand osv inn i diffen.og ikke mist shimmsene som ligger under.men går fint og gjøre det.

 

Det ordna seg igår, fikk skrudd alt både fra hverandre og sammen igjen så nå håper jeg ting er tett :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.