#1 Skrevet September 17, 2006 Skal montere DEFA warmup på A4'en til uken (en 2001, 8D, AWT) og lurte på om andre har gjort det samme på tilsvarende bil. Er komplett pakke med slangevarmer (eneste jeg kunne få til AWT motor). Det jeg lurer på er hvor dere har plassert batterilader/fordeler boksen og hvor dere gikk med kabler til kupevifte og kontroll enheten. Planlegger å montere batteriladeren/fordeleren oppe i rommet ved batteriet og DEFA pluggen i rammen rundt den nederste grillen i front (gidder ikke borre hull i fangeren) så pluggen stikker ut i grillen. Spørs litt hvor mye ledning det går med for å få det til å gå opp, var ikke all verden av lenger som fulgte med DEFA pakken synes jeg. I følge monteringanvisningen forslår de å gi inn via rørene til klima, og det ser jo forholdsvis greit ut, kommer vel ut under hanskerommet eller noe ?. Men bør jeg dra kablene til DEFA kontrollen via den også eller bør jeg gå via motorstyringboksen ? Har lyst til å feste kontrollen til solskjermen på sjåførsiden. Lurte også på hvor dere har plassert kupevifta + kontakten ? Er det bare å skru festene inn i venstre side på passasjersiden (nede ved bena ved girkassa) ? Er ingen skjulte ledninger eller annet snacks under polstringen der ? Når det gjelder slangevarmeren så følger det med en festebrakett, noen ide om hvor denne skal festes, er det skruehull i blokka ? En siste ting, DEFA kontrollen skal ha en ledning til tenningen (+12v), hvor bør jeg hente/montere den ? Ta den rett i sikkringsboksen kanskje, men i så fall hvilken sikkring ? Takker for eventuelle tips, hint og svar på alle mine spørsmål 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 17, 2006 Skal montere DEFA warmup på A4'en til uken (en 2001, 8D, AWT) og lurte på om andre har gjort det samme på tilsvarende bil. Er komplett pakke med slangevarmer (eneste jeg kunne få til AWT motor). Det jeg lurer på er hvor dere har plassert batterilader/fordeler boksen og hvor dere gikk med kabler til kupevifte og kontroll enheten. Planlegger å montere batteriladeren/fordeleren oppe i rommet ved batteriet og DEFA pluggen i rammen rundt den nederste grillen i front (gidder ikke borre hull i fangeren) så pluggen stikker ut i grillen. Spørs litt hvor mye ledning det går med for å få det til å gå opp, var ikke all verden av lenger som fulgte med DEFA pakken synes jeg. I følge monteringanvisningen forslår de å gi inn via rørene til klima, og det ser jo forholdsvis greit ut, kommer vel ut under hanskerommet eller noe ?. Men bør jeg dra kablene til DEFA kontrollen via den også eller bør jeg gå via motorstyringboksen ? Har lyst til å feste kontrollen til solskjermen på sjåførsiden. Lurte også på hvor dere har plassert kupevifta + kontakten ? Er det bare å skru festene inn i venstre side på passasjersiden (nede ved bena ved girkassa) ? Er ingen skjulte ledninger eller annet snacks under polstringen der ? Når det gjelder slangevarmeren så følger det med en festebrakett, noen ide om hvor denne skal festes, er det skruehull i blokka ? En siste ting, DEFA kontrollen skal ha en ledning til tenningen (+12v), hvor bør jeg hente/montere den ? Ta den rett i sikkringsboksen kanskje, men i så fall hvilken sikkring ? Takker for eventuelle tips, hint og svar på alle mine spørsmål Gjorde det samme på min i fjor sommer.. Plasserte den boksen vedsiden av batteriet, og trakk den kabelen inn til vifta gjennom der AC-rørene går.. Var greit å få den igjennom der, og kommer igjen under hanskerommet... Tror du får tak i den uten å ha ned hanskerommet... Skrudde fast kontakta oppunder der, og satt vifta på siden der så den peker litt opp forbi passasjersetet.. Kontrolleren satt jeg på den lista rett til venstre for rattet.. Da skjuler du kabelen ganske greit, og er enkel å sette der.. Trakk kabelen gjennom styreenheten, og kommer da igjen under dashen.. Må ta av den delen av dashen under rattet da.. Braketten festes i en skrue som allerede sitter i blokka mener jeg å huske.. bare skru ut denne og fest braketten innpå, og skru inn igjen.. Husk på å følge bruksanvisningen til den slangevarmeren nøye, og bruk bilen litt sånn at vannet får sirkulert godt sånn at det ikke er luftlommer og den brenner seg.. Husker ikke heeelt hvor jeg tok +12v fra, men mener jeg kobla meg inn på ledningen jeg la opp til ekstramålere jeg har satt inn.. Dette går på tenningssignalet på radioen.. Tror ikke det var noe tennings-signal ut på de skruene på sikringsboksen.. Bare å glede seg til vinter når du får installert det da... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 17, 2006 Ser frem til det her ja Hvor plasserte du DEFA pluggen ? Var ute å kikket på bilen i sted og så at det ble litt vell trangt mellom rillene i midterste grillen hvor jeg først hadde tenkt å montere den. Vudere nå å ta den via grillen inn til IC eller på andre siden, blir egentlig andre siden som er greiest i forhold til strekket til DEFA batteriladeren/fordeleren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 17, 2006 Ser frem til det her ja Hvor plasserte du DEFA pluggen ? Var ute å kikket på bilen i sted og så at det ble litt vell trangt mellom rillene i midterste grillen hvor jeg først hadde tenkt å montere den. Vudere nå å ta den via grillen inn til IC eller på andre siden, blir egentlig andre siden som er greiest i forhold til strekket til DEFA batteriladeren/fordeleren. Tror den kabelen skal være lang nok til å strekke seg ned til førersiden framme ved fangeren.. Der jeg hadde den iallefall.. Har frontmontert ic så bare stripset den pluggen fast til røret som går ut fra ic'n.. ble sånn fort å gærli.. Brukes jo bare om vinteren, så om sommeren tar jeg den vekk sånn at den ikke synes.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 29, 2006 Holder på med den DEFA installasjonen. Skal montere batteriladereneheten men sliter med å finne en god plass å ha den. Er liten plass ved batteriet (batteriet som står i fyller hele festet, ytterste hull på branketten), men muligens plass bak slangene som går inn til varmeapparatet. Litt skeptisk til å skru inn skruer i torpedoveggen da jeg ikke vet hva som skuler seg bak og heller ikke særlig lett å komme til. Hvor har dere satt den ? Andre tips til plassering ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 29, 2006 Bruker å sette den under ekspansjonstanken. da blir den skjult óg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 29, 2006 Ah, det var en god ide, litt sent men, når ligger den ved batteriet på venstre side ved AC rørene. Ikke akkurat "Denne siden opp" Ser ikke så veldig proft ut heller men ser ut til å fungere Strakk alt av kabler inn ved AC rørene, noe herk å få det frem til sjåførsiden men det gikk med hjelp av en kompis med små fingre og tynne armer EDIT: Noen tips til tetningsmiddel til å ta på gummiforingen som kablene går gjennom, ble litt glippe på kablen til interiørvarmeren ? Greit med vanlig silikon ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 1, 2006 Beklager å låne tråden din men.. Har veldig lyst på full Defa WarmUp pakke selv også. Vurderer å koble det selv, men er usikker på om jeg får ønsket resultat (110%). Er ikke bekymret over batterilader og kupevarmer delen, det er motorvarmeren jeg ikke vet fremgangsmåte for å montere.. Noen som kan gi en kort forklaring hvor og hvordan denne monteres? 1998 Golf IV 1,6 Takker 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 1, 2006 Beklager å låne tråden din men.. Har veldig lyst på full Defa WarmUp pakke selv også. Vurderer å koble det selv, men er usikker på om jeg får ønsket resultat (110%). Er ikke bekymret over batterilader og kupevarmer delen, det er motorvarmeren jeg ikke vet fremgangsmåte for å montere.. Noen som kan gi en kort forklaring hvor og hvordan denne monteres? 1998 Golf IV 1,6 Takker http://www.defa.com/finn_dok_h.php3?merke=VOLKSWAGEN&modell=GOLF&type=2&lang=3&ndid= finn motorkode og klikk på element nr ved den så får du opp monteringsanvisning 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 1, 2006 Bare husk alle som monterer selv, at alle ledninger som går igjennom torpedoveggen BØR ha fall fra torpedoveggen og ut i motorrommet. Dermed vill ikke fuktighet gå langs ledningen og inn i bilen:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 2, 2006 Takk takk... Det med ledninger gjennom torpedovegg og fuktighet har jeg store problemer med fra før med stereo-strømmen... Hmmm Takk for tipsene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 20, 2006 Da ble det bestilling på motorvarmer og kupevarmer hos Møller.. Ferdig installert 3996,- Gleder meg til 7. desember 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...