Anbefalte innlegg

Bil: Audi 80 2,3E

 

Som nevnt i topic, skal det være slik? Når motoren er i gang og man tar av oljepåfyllingslokket stopper motoren.. Gjør ikke det på min?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt normalt at den stopper, eller i det minste begynner å gå skikkelig fælt.

 

det er fordi den suger falskluft via åndingen på motoren og da får motoren for lite bensin.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Vidar.

 

Min erfaring er at den ikke skal stoppe. Jeg har gjort dette på en del motorer, og de som er i god stand stopper ikke, mens de som er i dårlig stand stopper.

 

Nå ble jeg litt usikker, men er utåndingen koblet inn før eller etter LMM(luftmassemåler)/luftmengdemåler?

Og bruker det ikke være en ventil som regulerer dette?

 

 

PS: Startet S4'n i går!! :)

 

mvh

 

Stian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kommer an på motoren. På enkelte går luftingen inn før målespjeld/LMM, på andre går den inn etter. Førstnevnte vil ikke stoppe, sistnevnte vil.. Noen har også slanger både før og etter (blant annet 2.3 har det) og vil også stoppe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kommer an på motoren. På enkelte går luftingen inn før målespjeld/LMM, på andre går den inn etter. Førstnevnte vil ikke stoppe, sistnevnte vil.. Noen har også slanger både før og etter (blant annet 2.3 har det) og vil også stoppe.

 

Dette forklarer min forvirring

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En 2.3E i god stand skal ikke stoppe når oljelokket fjernes. Den skal synke noe i tomgangen, før tomgangsregulatoren retter opp dette. Hvis den stopper bør tomgansregulatoren kontrolleres, renses evt skiftes.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En 2.3E i god stand skal ikke stoppe når oljelokket fjernes. Den skal synke noe i tomgangen, før tomgangsregulatoren retter opp dette. Hvis den stopper bør tomgansregulatoren kontrolleres, renses evt skiftes.

 

 

Snodige greier, for den gikk helt rent på tomgang ellers.. : klø : ikke noe hosting eller harking. Dog tikket motoren litt før den ble varm; kan dette ha noe med saken å gjøre?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En 2.3E i god stand skal ikke stoppe når oljelokket fjernes. Den skal synke noe i tomgangen, før tomgangsregulatoren retter opp dette. Hvis den stopper bør tomgansregulatoren kontrolleres, renses evt skiftes.

 

 

Tomgangsregulatoren sprøyter ikke bensin inn i motoren meg bekjent.

Når man tar av oljelokket sender man falskluft rett inn i innsugslange etter mengdefordeler, da synker luftstrømmen så mye at bensinblanding til motor blir liten eller helt borte, da er det helt naturlig at motor stopper

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min går fint på tomgang hvis jeg skrur av lokket. Men akkurat i det jeg tar det av kveles nesten motoren før tomgangsregulatoren ordner opp, så går den som normalt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min erfaring harmonerer med Mr Lindgren's forklaring.

Fungerer alt som det skal så stopper ikke motoren selv om det draes inn falskluft gjennom oljepåfyllingshullet. Og dersom motoren har lamdasonde så er det godt mulig bensin/luft-blandingen ikke blir så mager at motoren stopper.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tomgangsregulatoren sprøyter ikke bensin inn i motoren meg bekjent.

Når man tar av oljelokket sender man falskluft rett inn i innsugslange etter mengdefordeler, da synker luftstrømmen så mye at bensinblanding til motor blir liten eller helt borte, da er det helt naturlig at motor stopper

 

 

Sannsynligvis så lukker regulateren nesten helt igjen ole, sånn at åndingen står for nesten hele innsugslufta, blir vel nesten som å justere tomgangen på tomgangs-skruen, å i tillegg bruke tomgangsregulatoren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.