Audi 80 2.0 E fjusker litt

Anbefalte innlegg

Av og til mister bilen fremdriften. Er snakk om noen få sekunder, så er den i orden igjen. Har skiftet luftfilter og fordelerlokk. Lurer på om det er noe vits i å skifte plugger og pluggledninger også. Noen som har andre tips. Fikk tips om luftmengdemåler. Er er 94 modell som har gått snart 264.000.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Av og til mister bilen fremdriften. Er snakk om noen få sekunder, så er den i orden igjen. Har skiftet luftfilter og fordelerlokk. Lurer på om det er noe vits i å skifte plugger og pluggledninger også. Noen som har andre tips. Fikk tips om luftmengdemåler. Er er 94 modell som har gått snart 264.000.

Hadde samma problem på min Audi 80 2,0E 93 mod. Go for LMM. Det var den som skapte trøbbel for meg.

Lykke til

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samma problem på min Audi 80 2,0E 93 mod. Go for LMM. Det var den som skapte trøbbel for meg.

Lykke til

Takk for svar. I dag så gikk den faktisk til jobben uten å "hoste" så jeg prøver noen dager til. Luftfilteret var ganske tett av skit så det kan jo har vært det som var synderen. LMM er vel ikke så dyrt til en så vanlig bil?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar. I dag så gikk den faktisk til jobben uten å "hoste" så jeg prøver noen dager til. Luftfilteret var ganske tett av skit så det kan jo har vært det som var synderen. LMM er vel ikke så dyrt til en så vanlig bil?

Jeg fikk tak i min på en bilskrot sørafor. Huser ikke hva de het, men de hadde hidden base og annonse i Motorbørsen. Sjekk der.

Tror jeg betalte en plass mellom 1500 og 2000 for den....

Møller skulle selvsagt ha 7 laken!: bråk :

Jeg forklarte han på bilskroten at jeg hadde problemer med denne bilen og hadde mistanke om at det kunne være LMM. Jeg lurte på om jeg kunne returnere delen etter og evt ha testet med den, om det skulle vise seg at det ikke var denne som var feilen. Å det var ikke noe problem.

LMM på denne bilen er en sørgelig greie. Det er et spjeld inne i LMM som styres av et potensiometer som ligger innkapslet. Kontaktflaten mot styrepinnen til dette meteret(som bestemmer åpningen på spjeldet) mister ofte kontakten og gjør at spjeldet lukkes i korte øyeblikk ved f.eks pådrag. Forferdelig irriterende.

Lykke til : vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk tak i min på en bilskrot sørafor. Huser ikke hva de het, men de hadde hidden base og annonse i Motorbørsen. Sjekk der.

Tror jeg betalte en plass mellom 1500 og 2000 for den....

Møller skulle selvsagt ha 7 laken!: bråk :

Jeg forklarte han på bilskroten at jeg hadde problemer med denne bilen og hadde mistanke om at det kunne være LMM. Jeg lurte på om jeg kunne returnere delen etter og evt ha testet med den, om det skulle vise seg at det ikke var denne som var feilen. Å det var ikke noe problem.

LMM på denne bilen er en sørgelig greie. Det er et spjeld inne i LMM som styres av et potensiometer som ligger innkapslet. Kontaktflaten mot styrepinnen til dette meteret(som bestemmer åpningen på spjeldet) mister ofte kontakten og gjør at spjeldet lukkes i korte øyeblikk ved f.eks pådrag. Forferdelig irriterende.

Lykke til : vinke :

Takk for ende mer nyttig info. Min fjusket\r ikke ved pådrag. Var mer sånn spontant. Plutselig "døde den" , men kom seg igjen da jeg tråkket på. Får høre om jeg ikke kan få tak i en slik brukt jeg også da hvis Møller skal ha 7 laken for den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for ende mer nyttig info. Min fjusket\r ikke ved pådrag. Var mer sånn spontant. Plutselig "døde den" , men kom seg igjen da jeg tråkket på.

Slik var problemene mine også med LMM. Ved vanlig kjøring(mellomgass) ville den bare ikke, men ved full gass, kunne den plutselig lystre og så bli ok igjen en stund.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm, her var det jo mye som minte om mitt problem(som jeg absolutt ikke fikk svar på i min tråd ).

tror jeg skal prøve lmm jeg også..hm kjipt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket Mekonomen og der tok de rett i underkant av 1100kroner for en slik.

Biler har for øvrig oppført seg bra på vei hjem fra jobb uten å "hoste"

Regner med at jeg bestiller en LMM fra Mekonomen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm, her var det jo mye som minte om mitt problem(som jeg absolutt ikke fikk svar på i min tråd ).

tror jeg skal prøve lmm jeg også..hm kjipt

Er ikke så kjent med oppbyggning av Audis V6ère men, da tror jeg du må lese tråden din en gang til

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=62402

:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket Mekonomen og der tok de rett i underkant av 1100kroner for en slik.

Biler har for øvrig oppført seg bra på vei hjem fra jobb uten å "hoste"

Regner med at jeg bestiller en LMM fra Mekonomen.

1100 kroner : eek :

Hmm, mekonomen har vist mer og tilby enn jeg visste....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke så kjent med oppbyggning av Audis V6ère men, da tror jeg du må lese tråden din en gang til

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=62402

:)

hehe ja ser jo nå at du svarer vel nogenlunde det samme ;)

ting forsvinner nesten like fort inn i hodet som ut av hodet for tiden : rolleyes:P

thanks anyway : vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snakket med tidligere eier i dag og han sa at han hadde skiftet plugger siste da bilen hadde gått ca 210.000 nå står nåla på 264.000. Skal ut å kjøpe nye plugger i morra. Ikke noe for tidlig spør du meg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.