Bakpotte til Passat 3BG TDI ?

Anbefalte innlegg

Har sett litt på både eksoshaler og evt. hel bakpotte. Eksoshaler synes jeg blir litt "jalla" så derfor lurer jeg på en ny bakpotte på Passaten for å få litt friskere enderør. Men så er det spørsmålet............passer de fleste "effekt-potter" på det orginale eksosanlegget ? Simons har jo komplett anlegg fra kat og bak men vet ikke helt om det er verdt å kjøpe et helt anlegg da. Vil jo egentlig ha bare fete enderør. Kom gjerne med tips og innspill :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

universal potter har som regel en stuss på noen cm som går ut i midten av potta bak så der må du nok lage til noe som går inn på den. Men om du kjøper ei potte som er beregna til bilen så er jo det bare å sette den på. Men mulig eksosen er lik på tdi som andre passater så om du har tilgang til noe program der du ser forma så kan jo du sjekke opp ka som har samme rør bend som din å kjøpe ei potte ;)

Eller om noen lager potter til tdi så kjøp ei slik..

Edit: om eksosen din ser slik ut kan du bruke fra golf 4 stv.

0000200.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som er med Passat (og sikker Golf IV også) er at potta liger ganske "høyt" oppunder karosseriet slik at at enderøret må gå ut ifra potta langt nede eller være på skrå ned og så rett ut. Mulig det vil passe fra Golf IV da......:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

i værste fall så er jo ikke det verre enn å bøye litt på staga da.. Men kommer jo ann på kor mye du sjøl gidd å gjør ut av det ;) Noe som ikke lages bolt on må man alltids justere litt sjøl på..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har funnet mange eksos-anlegg til Passat.........men er det forskjell på 3B og 3BG anleggene ??? Og er det noen som kan bekrefte at for eks. et anlegg (cat-back) fra en 1.8T vil passe på min ??? Simons har for eks. to forskjellige anlegg til 3B der de fleste motor-alt. står opplistet

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg bestilt meg komplett Simons cat-back system med to runde 78 mm stusser. Håper virkelig det passer............har dårlig erfaring med triksing og mekking på eksos-anlegg. (Tar borti karosseri osv osv osv) : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg bestilt meg komplett Simons cat-back system med to runde 78 mm stusser. Håper virkelig det passer............har dårlig erfaring med triksing og mekking på eksos-anlegg. (Tar borti karosseri osv osv osv) : rolleyes

Hei Pål..

Hva ga du for anlegget?

Hvor kjøpte du det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har fått høre fra et kjent tuning firma i norge at det skal være litt bedre pusting på tdi motorene til passat om man bruker eksosen fra 1.8t motoren skulle være bare og skru rett over. men har ikke prøvd selv

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Pål..

Hva ga du for anlegget?

Hvor kjøpte du det?

Simons-anlegg får du kjøpt stort sett hos de fleste forhandlere. Jeg har avbestilt det nå da.......: rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mener å ha hørt at det går ann å få en endestuss til 3bg som passer rett inn på den orginale. veit ikke om alle tdi motorer har 2 små stusser som peker nedover under bakfangeren? men mener jeg hørte du kan kjøpe en som er bøyd på en måte oppover igjen og ut? noen som har hørt om dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.