#1 Skrevet September 18, 2006 Hallo folkens! Min gamle Mazda 626 -87mod. har fått sin etterfølger: Audi S4 sedan, 4,2 V8 kjørt 234000km. Skinnseter og carbon dekor. (kan vel seie at det var ei lita oppgradering fra 102Hk til 280Hk) Dette var en inkassobil, nyimportert (ikkje registrert i Norge enda), som eg kjøpte fra tollmyndighetene, så eg veit ingenting om bilen. Ikkje kvar den kjem fra, kven som importerte den eller liknende. Da blir det samtidig mange spørsmål: Eksosanlegg spørsmål: Bilen mangler midterste eksospotte. Går dette gjennom hos biltilsynet? Må eg kjøpe orginalpotte (ca 4000,- hos Møller) for at det blir godkjendt? Clutch spørsmål: Clutchen er grei å betjene og slurer ikkje sjølv ved store belastninger, men den er veldig lav. Vandringa er nok ikkje meir enn 6-7cm. Er dette vanlig på desse bilane? Quattro spørsmål: Det er mulig å snurre rundt eit og eit framhjul når bilen står i fri. Skal dette vere mulig når bilen har thorsen viskose koblinger? Kan det vere noko som er gåent? Stephjul størrelse kritisk? Hvor kritisk er det med rulleomkrets når bilen har quattro system? Holder det med 5% regelen som gjelder ved dekkdimensjon bytte? Dette får vere nok for denne gang... fleire spørsmål kjem heilt sikkert. Håper noen tar seg tid til å svare. Mvh Kristian Skeide 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 18, 2006 Hallo og velkommen inn i varmen Quattro spørsmål: Det er mulig å snurre rundt eit og eit framhjul når bilen står i fri. Skal dette vere mulig når bilen har thorsen viskose koblinger? Kan det vere noko som er gåent? Er vanlig åpen diff på fremakslingen, torsendiffen ligger i senter. Stephjul størrelse kritisk? Hvor kritisk er det med rulleomkrets når bilen har quattro system? Holder det med 5% regelen som gjelder ved dekkdimensjon bytte? Heter seg at alle hjul skal ha lik rulleomkrets/motstand for å ikke slite ut den samme torsendiffen. Veit dog det er flere i klubben som kjører på feks 8,5x18 og 19x18 foran og bak på Quattro-biler, men de dekkdimensjonene som blir nærmest hverandre. Personlig så har jeg enda tilgode og høre om biler som har havarert pga dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 18, 2006 Takker for raskt svar. Går utifra at drivverket fungerer som det skal da... Noen som har innspill ang. eksosanlegget? Dumt å kjøpe rustfritt sportssystem om eg ikkje får det godkjendt hos biltilsynet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 18, 2006 hvis det er samme som på 2,2t så kan du få den av meg! jeg har orginal exosen liggans etter jeg bytta til 3" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 18, 2006 Hei Takker for tilbudet. Noen som kan bekrefte om det er det samme anlegget på 2.2t og 4.2 V8? Potta eg trenger har to rør inn og to ut, (doble rør heile vegen bak) er det slik på 2.2turbo anlegga? Vil det seie at om eg kjøper rustfritt anlegg, så får eg det ikkje godkjendt hos biltilsynet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 19, 2006 Hallo folkens! Clutch spørsmål: Clutchen er grei å betjene og slurer ikkje sjølv ved store belastninger, men den er veldig lav. Vandringa er nok ikkje meir enn 6-7cm. Er dette vanlig på desse bilane? Ingen som har noko å seie om denne saka? Tar det ikkje så alvårlig siden den fungerer greit, men kunne vere greit å vite om det berre er slik det skal vere.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 20, 2006 Ingen som har noko å seie om denne saka? Tar det ikkje så alvårlig siden den fungerer greit, men kunne vere greit å vite om det berre er slik det skal vere.... Du kan jo prøve å lufte den/bytte væske. Dette blir ofte glemt når folk bytter bremsevæske. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 21, 2006 Du kan jo prøve å lufte den/bytte væske. Dette blir ofte glemt når folk bytter bremsevæske. Takker. Skal gjere det. Har ingen idè om når det var gjordt sist siden bilen er ny for meg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 21, 2006 Eksosanlegget på 2.2 og 4.2 er likt etter katalysatorene, så det er bare å montere på.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...