Tempføler som starter/stopper kjølevifte på 1.8T

Anbefalte innlegg

Den elektriske kjølevifta på A4'en surrer og går hele tida, så går utifra at det er en egen tempføler som styrer dette, siden alle tempnåler står i bunn.

 

Var på Møller og skulle hente tak i en slik føler, men det finnes visstnok både en 2 og 3-polet "bryter" som det heter i katalogen. Dog var det ingen som kunne fortelle meg hvor denne føleren ligger, slik at jeg får tatt den ut og sett på den..

 

Noen her som har snøring hvor denne kan sitte, sånn at jeg (forhåpentligvis) slipper og plukke ned hele fronten i jakten..

 

På forhånd takk :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Termobryteren sitter nede på venstre side på radiatoren på siden som peker inn mot motorrommet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vifta skal gå hele tiden ac/klima er på også, så du ikke bytter på mistanke noe som er rett. Men mener den skal stoppe når du skrur av klima, og motoren ellers ikke er for varm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vifta skal gå hele tiden ac/klima er på også, så du ikke bytter på mistanke noe som er rett. Men mener den skal stoppe når du skrur av klima, og motoren ellers ikke er for varm.

Den har nå ikke oppført seg sånn før.. Vifta starter og gå med en gang jeg slår på tenninga, og motoren blir aldri noe særlig varm. Vifta går uavhening om ac står på eller av.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har noe mer innspill på dette? Tenkte å kanskje se på det i helga..

Noen mener bryteren sitter på radiatoren, noen mener det ikke er en bryter og at den skal gå 24/7.. Andre sier den skal gå nå AC'en står på..

 

Jeg kan nå ikke være så skrullete at jeg ikke har lagt merke til at den vifta står og surrer hele tida?

 

Blir vel og grave litt i radiatoren på Lørdag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

el-vifta skal gå så lenge ac står på, eller hvis motoren er varm nok.

 

Ved avslått ac og "kald" til driftsvarm motor er viften av.

 

Den andre kjølevifta for motor drives av reim via viscose eller bimetallkobling.

 

Mener det sitter bryter/kontakt i radiatoren for styring av dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

el-vifta skal gå så lenge ac står på, eller hvis motoren er varm nok.

Resultatet av at den går hele tida, er i hvertfall at motoren aldri når driftstempratur.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.