Oljelampen blinker sporadisk, A4 1,8t

Anbefalte innlegg

Nå har jeg hatt to ganger som oljelampen i FIS har begynt å pipe og blinke. Fellestrekket er at bilen har vært varm, så stått stille på tomgang i ca ti minutter. Når jeg begynner å kjøre igjen da, blinker oljelampen i ca fem sekunder før den slokner. Jeg har akkurat byttet olje til Castrol Edge 0-40.

Hva kan dette være? Er det dårlig oljetrykk på tomgang som ikke kommer fort nok opp igjen når jeg begynner å kjøre, eller kan det være gjenkokset sil? Andre forslag til årsaker eller hvor jeg skal begynne å feilsøke? Vurderer å ta ned bunnpanna og sjekke og rense silen, men det er jo litt jobb.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vær forsiktig... eg hadde lignade problem med min og...

litt lavt oljetrykk på lavt turtall, opp til 1500rpm..

få det sjekka fort som faen!!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Støtter deg i forslaget du selv har. Igjenkokset oljesil har jo skjedd på andre biler før kan du si. Greit nok er det litt jobb, men det er det å skifte motor etter å ha stekt råde og bærelagre også......

Kan selvfølgelig være oljetrykksbryteren som kødder til litt også, men ville ikke gamblet på det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, får vel ta en økt i garasjen etter å ha handlet litt deler. Det som jeg synes er rart er at det ikke skjer til vanlig på lavt turtall, kun når den har gått på tomgang en stund. Menmen, da får man benytte anledningen til å se hvordan bunnen av motoren ser ut. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Faren min måtte bytte oljepumpa på sin a6 2003 1,8T etter ca 125.000km. Det gikk vel sånn halveis på garantien det hvertfall. Der blinket også lampen, fikk sjekket det opp å det var lavt oljetrykk. Først trudde de på møller det var kokset, men viste seg å være pumpa.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.