Anbefalte innlegg

fuskingen er ikke så voldsom, men skjer ofte, men noen ganger ikke. bilen har siste tiden slått over på 4 syl i ett halvt sek. ved lavt turtall. lurer på om det kan være det som skaper fusk ved pådrag. den går på 5 cyl ved normal kjøring, men en gang i blant slår den over ett lite øyeblikk.

 

byttet coilrekke med min bror, men akkurat samme problem.

 

noen ideer folkens? f.eks. de kontaktene som coilrekken er koblet inn på, sitter på en slags plate, med kontakt til ledningsnettet i andre enden. hva gjør denne? ligger det noe elektronikk i denne?(om dere skjønner)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen ideer folkens? f.eks. de kontaktene som coilrekken er koblet inn på, sitter på en slags plate, med kontakt til ledningsnettet i andre enden. hva gjør denne? ligger det noe elektronikk i denne?(om dere skjønner)

 

Tenningsmoduler er dette du tenker på. De som styrer tenningsrekken, om jeg ikke tar helt skrekkelig feil.

Høres ut som du har tenningsproblemer ihvertfall.

 

1)Har du byttet plugger? -begynn enkelt og jobb deg oppover

2)dobbelsjekket ang coilpakkene, evt få tak i en 3dje coilpakke å prøve?

3)sjekket plugghettene, (at de er stive og ikke har noe knekk i seg)

4)evt mulig trykklekasje (kan ha noe med saken å gjøre, les fusking, men ikke noe med at den går på 4 sylindere).

5)funnet ut NÅR problemet kommer, altså ved hvilket turtall, pedalen i bunn, eller bare sånn helt plutselig?

6)få tak i vagcom å feilsøk.

 

søk gjerne også, da det ligger noen tråder om ca det samme temaet her inne på forumet :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenningsmoduler er dette du tenker på. De som styrer tenningsrekken, om jeg ikke tar helt skrekkelig feil.

Høres ut som du har tenningsproblemer ihvertfall.

 

1)Har du byttet plugger? -begynn enkelt og jobb deg oppover

2)dobbelsjekket ang coilpakkene, evt få tak i en 3dje coilpakke å prøve?

3)sjekket plugghettene, (at de er stive og ikke har noe knekk i seg)

4)evt mulig trykklekasje (kan ha noe med saken å gjøre, les fusking, men ikke noe med at den går på 4 sylindere).

5)funnet ut NÅR problemet kommer, altså ved hvilket turtall, pedalen i bunn, eller bare sånn helt plutselig?

6)få tak i vagcom å feilsøk.

 

søk gjerne også, da det ligger noen tråder om ca det samme temaet her inne på forumet :)

 

 

 

pluggene er ikke byttet, men de ble sjekket. de ser fine ut, og de er nesten nye. bilen til bruttern går fint som bare det, og det er nok ikke coilene mine som er problemet. har lest de andre trådene, men det virker som det er værre fusking de snakker om, og alle bunner i coiler.

 

kan være lekk. på vakuum/trykk, men det virker litt merkelig at det da er så tilfeldig.

 

får dra inn på møller å koble opp com.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.