Hva er denne slangen til? (Bora1,9tdi)

Anbefalte innlegg

slange.jpg

Den slangen som det er satt en pil mot. Fant ut att den var plombert på bilen min. Det var en stor sølv kule som var stappet inn i den slangen. Hva er det godt for? Skal den være der eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

den slangen der styrer egr ventilen (eksos resirkulering). egr ventilen slipper ekosen inn igjen på innsuget for å redusere utslippet av nx el nox verdier...

finnes mange måter å blokkere denne ventilen på, og det er veldig man som har gjort det på sine biler fordi det soter ne innsiden av innsuget noe fryktelig.

bilen vil ikkje oppføre seg noe annerledes, og det er ikkje farlig å blokkere denne ventilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

eneste er at du kan få litt trøbbel på kontroll fordi nox verdien blir feil mener jeg ?: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

eneste er at du kan få litt trøbbel på kontroll fordi nox verdien blir feil mener jeg ?: klø :

Bare en tanke fra meg her.... Vil nesten tro at man kan få bedre avgassverdier ved å blokkere egr hvis man stort sett kjører ganske pent, siden alt vil sote igjen hvis man ikke får blåst ut innimellom, når man har operativ EGR-valve.

Uansett er det vel greit å tømme på en flaske dyserens og kjøre som et svin på vei til verkstedet når det er tid for PKK (EU)... : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.