Anbefalte innlegg

Som topic sier så har min far klart å fyllt 95oktan på bilen min.

Dette er en chippet G4 1.8T

 

Kan det skje noe galt ved påfyll av 95 oktan? Chippede biler skal vel strengt tatt ha 98 oktan?

 

Mener å huske at noen engang har fortalt meg at chippen da kan bli ødelagt? og at bilen kan gå dårligere originalt?

 

Er dette bare oppspinn (håper jeg) eller er det fakta?

 

På forhånd takk for hjelpen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

grunnen til at de som trimmer anbefaler 98 oktan er pga tenningen, så lenge man ikke får tenningsbank så er det ikke skadelig å fylle 95 oktan, men bilen kan gå noe dårligere med 95 oktan, merkbart, neppe.

 

og chippen blir ikke ødelagt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke det er direkte skadelig og fylle 95 på chippet bil . Men .,, Unngå og presse den ,

Som det står i instruksjonsboka til rs2'n så står det at den skal ha 98 oktan , men kan bruke 95 så lenge den ikke blir presset ,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fylte 95 mens jeg hadde S4 2.2 som var chippet fordi jeg ikke visste den var chippet. (nei, turbotrykksmåleren gikk ikke lengre opp, sannsynligvis byttet MAP-sensor) Ingen negative effekter utover at man ikke får noen "glede" av chippen, da elektronikken tar seg av det..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.