#1 Skrevet September 19, 2006 Heisann.. Fant en sånn kjøecomp. test på den Amerikanske Corrado Club siden. http://www.corrado-club.com/faq/detail_faq.CFM?FAQID=88 Jeg slo på tenninga, holdt MFA knappen inne, slo dermed av og på tenninga igjen (Starta bilen), og slapp MFA knappen..så fikk jeg opp disse forskjellige beskrivelsene og verdiene: 1990 US G60 with AT Stage I Readouts: FUNCTION/DISPLAY mode/symbol displayed Test sum of programmed bytes * 624 Intake manifold (mbar)** Varies: 44-160 Engine RPM *** 780 idle, varies Momentary fuel consumption 0.0 & up Signal from speed sensor **** Varies 7547 Oil temperture © Varies Ambient temperature Varies Dette var når jeg hadde startet motoren, og satt bryteren på "2". Det var 3 ting som ikke stemte 1. Engine RPM sto på "0" 2. Momentary fuel consumption sto på "0.0" 3. Signal from speed sensor sto på "7036" Ingen av disse 3 verdiene varierte slik de skulle...kan derfor ikke lese av KM/T eller bensinforbruket på kjørecompen. min:( Noe som har plaget meg i lang tid! Noen som har vært borti dette før? og vet hvordan man kan fikse slik at kjørekomputeren får disse 3 signalene? Kanskje litt vanskelig forklart, men håper noen forstår.. Mvh Fredrik Helberg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 19, 2006 Ingen som vet hvordan jeg kan få kjørecomputeren min igang? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 20, 2006 mulig du har feil på hallsensor!? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 20, 2006 mulig du har feil på hallsensor!? Hadde det ikke da også gått utover det analoge speedometeret og turtallsmåleren? Ikke bare det digitale i kjørecomputeren..? Eller tar jeg feil? Correct me if i'm wrong. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 20, 2006 husker ikke helt, men er tror det var hallgiver som henter disse signaler til instrumentet.. sitter i fordelern. Du har også noe som heter hall speed sensor bak på instrument panelet.. denne kan også være defekt. speedometer har vaijer rett til girkassa. turteller er jeg ikke sikker på, mulig fra coil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 3, 2006 Okai, så siden speedometeret får fra vaier på girkassa, og turtallet kommer fra coilen.. så vil det bare merkes på kjørecomputeren dersom hallgiver eller hall speed sensor er gåen? Eller vil jeg kunne merke dette andre steder også? Mvh Fredrik Helberg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 6, 2006 ingen som har noe svar på dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 6, 2006 om det er hall giver som sitter i fordeleren vil ikke motorn gå om den skal. om det er hallspeed sensor bak på instrumentet som er gåen vet jeg ikke hva annet som skjer.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 7, 2006 okai, noen vesentlige ting som du kan sette fingeren på dersom hallgiver er gåen? Drar dårlig? ugjevn tomgang? Eller noe annet? Noen andre som vet kanskje hva som skjer hvis hallspeedsensor er gåen da? Mvh Fredrik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 7, 2006 når jeg kjørte uten hallgiveren tilkoblet i min vr6 så rykket den litt og gikk ikke like bra.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 7, 2006 Hvor sitter hallgiveren hen da? og hvor mye sånn ca koster det for ny hallgiver? Har litt rykking i bilen min, men tror det bare er motorfestet som begynner og bli gåent serru. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...