Anbefalte innlegg

Noen som hvet om det er levert BI-Xenon lykter til denne type bil? (originale)

Med BI-xenon mener jeg xenon i ner og fjern lys..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som hvet om det er levert BI-Xenon lykter til denne type bil? (originale)

Med BI-xenon mener jeg xenon i ner og fjern lys..

Ja, Bi-Xenon lykter var ekstrautstyr på A6, mens jeg mener det var standard på A6 4.2, S6 og RS6.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der er ihverfall ikke i delesortimanget til møller..

De mente at BI-Xenon var xenon i EN pære med en klaff som forandret lysbildet pluss en vanlig halogen pære til langlys..

De mener at det ikke eksisterer xenon i langlys fra Audi..til 2003 mod da.

Pussig

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der er ihverfall ikke i delesortimanget til møller..

De mente at BI-Xenon var xenon i EN pære med en klaff som forandret lysbildet pluss en vanlig halogen pære til langlys..

De mener at det ikke eksisterer xenon i langlys fra Audi..til 2003 mod da.

Pussig

Det stemmer nok det.

Bi-xenon fungere slik at når du slår over på fjernlys så "løfter" nærlyset (xenon) seg og fungerer som langlys sammen med de separate fjernlysene som har halogenpære. Sånn var det også på A4 med bi-xenon og div Vw med bi-xenon frem til dags dato. Hvordan det re med nye A6 og A8 hvet jeg ikke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

åssen ser du at det er bi xenon da?

eg har ein 04 mod s-line a4 med xenon, men er usikker på om det er bi eller ikkje,

men eg syns det er veldig bra lys på langlyset... : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stå med vinduet åpent og tenningen på med nærlys på.

Så bruker du lyshornet, og da vil du høre en slaglyd når lyset skifter.

Eller du kan stå mot en vegg og skifte mellom nær og fjernlys. Du vil da se at Xenondelen av lysbildet forandrer seg når du skifter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det stemmer nok det.

Bi-xenon fungere slik at når du slår over på fjernlys så "løfter" nærlyset (xenon) seg og fungerer som langlys sammen med de separate fjernlysene som har halogenpære. Sånn var det også på A4 med bi-xenon og div Vw med bi-xenon frem til dags dato. Hvordan det re med nye A6 og A8 hvet jeg ikke.

Det er mulig teknologien har kommet enda lengre, men jeg mener at det er eller har vært et problem med egne xenonlys på fjernlysene da disse ikke tenner raskt nok ved bruk av lyshorn. Det er visstnok årsaken til at man istedet benytter en "klaff" over deler av nærlyset som løftes når man slår på fjernlyset. Forøvrig mener jeg også at Audi Norge kalte dette for Xenon Plus og ikke Bi-Xenon (Derimot kaller Audi Sverige dette for Bi-Xenon, så det er mulig at disse to bentegnelsen går omhverandre, dvs. Xenon Plus = Bi-Xenon).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da stemmer det vel..men jeg mener jeg så slike lykter på ebay (xenon i nær og fjærn)men det er vel bare og ettermontere et h7 kit.Noen som har jort det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.