Varm A4 1.8T på tomgang etter termostatbytte

Anbefalte innlegg

Byttet termostat i går sammen med en DEFA installasjon og etter det har den begynt å gå "varm" på tomgang. Så lenge farten og turtallet holdes oppe er temperaturen helt grei (90c) men ellers går den opp mot 100c. Kan dette være grunnet defekt termostat ?

 

Kjøpte den på thorshov og skal passet til AWT motoren, men den så litt anderledes ut enn orginalen, litt lengre den kobber biten som går inn i pumpehuset. Testet den også ved å koke den og den åpne å lukket helt greit.

 

Slangene ut på toppen av radiotoren er varme og kjøleveska i beholderen og slangen ut av denne (på bunn) er varm. Kjente også på slangen inn til termostathuset og synes denne bare var lunken til kald.

 

Skal på "langtur" lørdag så alle tips for hvordan angripe dette settes det stor pris på.

Kan det være luft i systemet som hindrer veskeflyt ?

 

Dette er på en A4 1.8T AWT 2001.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En ting til, skal det være en gummi pakning i lokket på kjøleveskebeholderen ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ikke være gummipakning på lokket til ekspansjonstanken.

 

Uansett, gav opp og satt den på verksted :( så får jeg se hva de finner ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oppdatering: fikk beskjed fra verkstedet at alt var i skjønneste orden, den skal være sånn...:confused:

 

Har aldri opplevd at den går over 90c så lenge det ikke er snakk om "hard" kjøring.

 

Er jeg helt på jordet her eller ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har hatt litt problemer med termostat på min.. Ble ikke varm.. Bytta til ny, men like ille.. Kjøpte en til, på torshov tror jeg det var og da ble det bra... Leser du av tempen på viseren i instrumentet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, er tempen i instrumentet jeg leser av.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.