Anbefalte innlegg

Da var det min tur så en får si :P Var ute å kjørte i dag, og plutselig hadde jeg den turbolyden i kassen, ikke noe pådrag eller noe. Den bare kom.

Lyden er slik at når jeg slipper gassen, (bremser på gear) eller har clutchen inne hyler gearkassen. NÅr den er i fri hører jeg ingen ting, den virker i alle gir og det er ikke noe problem å få den i gir eller noe.

Tenkte å ta den ned til verkstedet og få sjekket oljen i morgen, men rekner vel med den avgård med døden om en stund? Noen som har noen erfaringer her?

Så spørsmålet mitt er vel: Tror dere kassen er død? Eller kan den reddes?

Spørsmål nr 2 : Hvor får jeg tak i ny kasse? Det er en Polo 6n , 96 mod Color concept med motorkode aee og girkasse kode CZG.

Ser norsk bildelesenter har en slags bytteordning på gearkasser, en kan sende inn ødlagt kasse, og få overhalt tilbake, mot betaling selvsagt. Noen som har noen erfaring med dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sansynligheten for at kassa er ferdig er nok stor, men kanskje du har så flaks at det er utløserlageret som har tatt kvelden.

Veit vi på jobben har kjøpt/byttet noen kasser fra NBS og de har vært helt ok de. Ellers er vel opphuggere rundt om et annet alternativ, men de har kanskje ikke noe å gi for kassa di

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja , så litt rundt, men fant ikke så mange, eller var vel omtrent ingen å oppdrive så det ut som. Får ta den med til verksted i morgen og ringe til nbs og høre om de har noen kasser på lur.

Andre som har innspill tas det i mot med takk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har skikkelig flaks, så lekker det fra girvelgersimmering.

Har vært borti lignende lyd et par ganger når kassa har vært så og si tom for olje. Da har lyden blitt borte etter påfyll. Verdt en sjekk ihvertfall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg ringt litt rundt, virker ikke som det er mye å oppdrive. Norsk bildelesenter skulle ha 17 000 for å overhale kassa med 1 års garanti, og 22 tusen for ny girkasse med garanti.

Har nå funnet ut at følgene kasser passer bilen : Dcc og CZG

Var en høgger som hadde en DCK noen som har noen ide om denne kan passe?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

her har du litt info om CZG kassen

CZG

Einsatz Polo 6N*

1,6 / 55 kW

Übersetzung 1. Gang 3,455

Übersetzung 2. Gang 2,095

Übersetzung 3. Gang 1,448

Übersetzung 4. Gang 1,098

Übersetzung 5. Gang 0.891

Übersetzung Rückwärtsgang 3,384

Achsantrieb 3,333

Kupplungsscheibe 200 mm

Mener det er samme utvekslinger som G40

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker

Da har jeg ringt til 21 hoggere i norge og ingen har kasse. Har funnet et par i sverige og danmark. Men lurer på om det er moms eller toll på bildeler? Dersom dette blir sendt med lastebil ? Er vel kanskje best å hente det selv da ? Dersom en ikke finner noen i norge? Noen som har noen erfaringer eller formeninger om dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var denne saken forhåpentlig vis løst. Fant ingen kasser i norge, så måtte til danmark. Ble en som hadde kjørt 81 000 med 3mnd garanti, satser på at denne gjør jobben. Fikk den rimlig også, så ble ikke så gale som jeg først hadde sett for meg.

Da var det bare å få byttet den når den andre ankommer haugesund. Hvor mye tar verksteder for noe slikt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.