Defekt resirkuleringsventil

Anbefalte innlegg

Hvordan merker man at resirkuleringsventilen er gåen på 1.8T? Har K04 som tidligere ladet 1.4-1.5, men som nå lader bare 1-1.1...På tomgang og pen kjøring viser turbotrykksmåleren -0.4 bar. Ved gasspådrag og turbotrykk over 0 bar, kommer det en rar lyd i det turbotrykksmåleren passerer 0 bar på vei ned mot -0.4. Noen ideer? Kjørte en kort stund med åpen Forge dump,men satte på orginal resirk.ventil igjen pga.samme "fise" lyden da jeg slapp gassen rolig. Hadde forøvrig ingen andre problemer med å kjøre med åpen dump..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan være litt vanskelig å høre om ventilen er gåen eller ikke. Men det er jo bare å skru den ut og sjekke. Trykk inn fjæra og hold det andre hullet tett med hånda. Hvis den er tett holder den seg åpen. Da merker du lett om den er tett eller ikke. Tips: dra til Møller og kjøp en 06A 145 710 N til kr 335,- Den er billigere og bedre enn den orginale. Hvis det ikke er den du har da...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

virker mer som en lekkasje et annet sted, tomgangsvakum burde ligge et sted rundt 0,6-0,7

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

virker mer som en lekkasje et annet sted, tomgangsvakum burde ligge et sted rundt 0,6-0,7

 

Da jeg kjørte med åpen dump vaar tomgangsvakumet -1 bar..???

 

 

Kan fort være lekkasje ja. Hvordan sjekker jeg dette da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

spray startgass rundt i motorrommet, hvis motoren ruser seg opp har du lekkasje. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.