#1 Skrevet September 20, 2006 Hvordan merker man at resirkuleringsventilen er gåen på 1.8T? Har K04 som tidligere ladet 1.4-1.5, men som nå lader bare 1-1.1...På tomgang og pen kjøring viser turbotrykksmåleren -0.4 bar. Ved gasspådrag og turbotrykk over 0 bar, kommer det en rar lyd i det turbotrykksmåleren passerer 0 bar på vei ned mot -0.4. Noen ideer? Kjørte en kort stund med åpen Forge dump,men satte på orginal resirk.ventil igjen pga.samme "fise" lyden da jeg slapp gassen rolig. Hadde forøvrig ingen andre problemer med å kjøre med åpen dump.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 21, 2006 Det kan være litt vanskelig å høre om ventilen er gåen eller ikke. Men det er jo bare å skru den ut og sjekke. Trykk inn fjæra og hold det andre hullet tett med hånda. Hvis den er tett holder den seg åpen. Da merker du lett om den er tett eller ikke. Tips: dra til Møller og kjøp en 06A 145 710 N til kr 335,- Den er billigere og bedre enn den orginale. Hvis det ikke er den du har da... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 21, 2006 virker mer som en lekkasje et annet sted, tomgangsvakum burde ligge et sted rundt 0,6-0,7 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 21, 2006 virker mer som en lekkasje et annet sted, tomgangsvakum burde ligge et sted rundt 0,6-0,7 Da jeg kjørte med åpen dump vaar tomgangsvakumet -1 bar..??? Kan fort være lekkasje ja. Hvordan sjekker jeg dette da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 21, 2006 spray startgass rundt i motorrommet, hvis motoren ruser seg opp har du lekkasje. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...