#1 Skrevet Mai 25, 2004 Er ikke bare, bare med disse gamle bilene. Bilen konka idag, etter mye testing, prøving og masing på det lokale VAG verkstedet,kom vi frem til at Hallgiver er defekt. Hvor får jeg tak i ny halvgiver, løse, eller BILLIG fordeler til min bil? -89 VW Corrado G60. Har ikke dele nr på dette, men... VAG skulle ha 2236 kr for dette, og det er ikke spess aktuellt, i tilleg kommer jobb, da dette er ett komplett fordeler skifte, hvor tenning må justeres etterpå.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 25, 2004 Betalte 1500,- for komplett fordeler hos vag, til 16v'n min med klubb rabatt. Bytte den selv er en enkel jobb. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 25, 2004 Opprinnelig postet av Kristian Eidem Betalte 1500,- for komplett fordeler hos vag, til 16v'n min med klubb rabatt. Bytte den selv er en enkel jobb. Klubb rabatt er noe vi her i sør, kan se langt etter. I allefall på deler. Er så vidt vi får noen få % på delen. Så prisen er 2236 + arbeid. Tar du av fordeler, må tenning justeres igjen, og det er ikke bare på en g ladet motor...ikke bare for meg, har nemlig aldri gjort det, ikke vet jeg hvordan gjøre det, og ikke har jeg verktøyet til dette. Hvis jeg får tak i kun hallgivere, er jo det det enkletste, men dette velger VAG å ikke ha..Mener å ha hørt at hallgiver er mulig å få tak i løse til denne bilen, men det vet kanskje Frode Gulbrandsen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 25, 2004 Stakkars sliter.. Dersom det er noe trøst er jeg uten corre for tiden jeg også. Står innestengt i en garasje med masse ledninger og stereo-tjafs hengende overalt. Så nå er Toyotaen til mor kjekk å ha.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 25, 2004 Opprinnelig postet av Knut Arne Oppigård Stakkars sliter.. Dersom det er noe trøst er jeg uten corre for tiden jeg også. Står innestengt i en garasje med masse ledninger og stereo-tjafs hengende overalt. Så nå er Toyotaen til mor kjekk å ha.. Begynner bli litt lei nå, ja..hadde vært greit om noe virket ordentlig snart. Har ikke bil å låne av mor, men mor har planlagt å låne VISA kortet litt, så det ordner seg nok, håper jeg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 25, 2004 Opprinnelig postet av arne jakobsen Klubb rabatt er noe vi her i sør, kan se langt etter. I allefall på deler. Er så vidt vi får noen få % på delen. Er det ikke slik at alle medlemmer skal ha 15% rabatt hos alle VAG-forhandlere da? Synes jeg fikk ett skriv om dette når jeg meldte meg inn i klubben i fjor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 26, 2004 Akuratt dette med klubb rabbat hos VAG har blitt diskutert før. Jepp, har også prøvd meg på å få rabbat hos VAG i Kristiansand, men det er nytte løst. Jeg har ihvertfall ikke fått rabbat. Thor! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 26, 2004 Rabattspørsmålet har vært diskutert opp og ned og frem og tilbake mange ganger tidligere. Det er IKKE sendt noe skriv til medlemmer om at de SKAL HA rabatt hos VAG-forhandlere. Det er sendt informasjon om at forhandlerene bør gi, men dette er fritt opp til enhver forhandler å gjøre. Vi får rabatt hos Gromstad i Arendal, desverre ikke hos Gumpens...ennå i hvert fall... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 26, 2004 Opprinnelig postet av Lars-Inge Andresen Rabattspørsmålet har vært diskutert opp og ned og frem og tilbake mange ganger tidligere. Det er IKKE sendt noe skriv til medlemmer om at de SKAL HA rabatt hos VAG-forhandlere. Det er sendt informasjon om at forhandlerene bør gi, men dette er fritt opp til enhver forhandler å gjøre. Vi får rabatt hos Gromstad i Arendal, desverre ikke hos Gumpens...ennå i hvert fall... Nå er ikke rabatten det som er problemet mitt, men at hele, jævla fordeleren må byttes, og da må også tenning justeres..Så det jeg er interessert i er om noen vet hvor mann får tak i BARE hallgivere, så kanskje jeg slipper ut med fordeleren, og justere tenning..For jeg kan ikke justere tenningen, rett og slett aldri gjort det... Og får jeg ikke tak i dette, hvor får jeg tak i en fordeler til en fornuftig pris, og helst i går? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 26, 2004 Har en ekstra fordeler men dessverre er halgiverkontaktet knust.... Hør med Ole Opsahl,mulig han har en ekstra liggende 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 26, 2004 Opprinnelig postet av Rudi Sand Har en ekstra fordeler men dessverre er halgiverkontaktet knust.... Hør med Ole Opsahl,mulig han har en ekstra liggende Skal sende ham en PM. Hvordan sitter hallgiver til, må du ut med fordeler for å få byttet denne, eller? Er på vill jakt, svært lite kult at bilen står 1,5 mil herfra, langt faen av sikte oppi setesdalen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 27, 2004 Fixed! Måtte vell og merke ut med en ny fordeler til 2236 kr på møller, men klarte på mystisk vis å få bytet denne selv, uten å måtte justere tenning noe. Bilen startet og gikk faktisk ikke så galt, heller. En stor takk til Tuningstore V/tellef for hjelp og lån av plass i lokalene til å skru i.. Må fortsatt fin justere tenning, men det er små plukk.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 27, 2004 Fint da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 27, 2004 ikke galt å få det gjort..er ikke mye i den motoren som ikke er nytt eller byttet, tror jeg..Koster peng, da..er en smule i minus på lakk budsjettet, men må bare spare, skal det bli lakking snart.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...