Troms: noen rørleggere her?

Anbefalte innlegg

Har et søskenbarn som er flytta inn i nybygg, og skulle kobla til oppvaskmaskin. Fikk visst ikke lov å gjøre det selv. Tydeligvis må det gjøres av "autoriserte".. VACN-rabatt? :rolleye:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en kompis som er rørlegger, kan høre med han :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis han tengt å få gjort dette "svart" er han like langt... For å få tilkoblingen av oppvaskmaskinen gokjent må han kontakte gokjent rørlegger å få kvitering på arbeidet...

Hvis han får gjort arbeidet svart, å d skulle bli en vannlekasje i koblingen vil han mest sannsynelig ikke få en eneste krone igjen av forsikringsselskapet, på grunn av manglende kvitering fra en gokjent rørlegger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man får uansett ikke noe hos forsikringen, det er litt av poenget med de nye reglene. Firmaet som har gjort jobben må da stå til ansvar. Man får kun fra forsikring om firmaet nekter å gjøre opp for seg. Da dekker forsikringsselskapet det, og krever pengene av firma gjennom rettslige tiltak.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, da er man vel like langt. Han hadde hørt med noen, og dem skulle ha alt fra 1000-6000 kroner for det. Sjukt!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer helt ann på hva som er i benken fra før. Er det avstikker på vannlåsen til maskin? Er det avstengings kran på vannet til maskin? Hvis alt er gjort klart til maskin koster det ikke så mye.

Hvis jeg skulle gjort en sånn jobb ligger det på 640 kr for fremmøte med bil som går for første timen. Og man bruker ca 1 time på å koble og justere en maskin. Så da blir det 640kr + litt deler. Som slange klemmer og skruer og div + moms. Så ja rundt 1000kr stemmer. Hvis man da må gjøre om vannlåsen for å få på avløpet til maskinen bruker man ekstre deler og tid. Og hvis man i tilleg må lodde inn T-rør og kran til vannet bruker man ennå mere deler og tid. 6000 kommer du aldri opp i men med ett renset kjøkken skap der alt må legges til rette for å montere en maskin kommer man fort opp i 3 timer + deler.

640kr for fremøte med bil

460kr X2 for de neste 2 timene

1500 kr i deler går fort med kraner og div.

=3060kr + moms

=3825.

Så si max 4000 da. Hvis han skal ha 6000 for å koble opp en maskin jobber han UTROLIG tregt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har montert flere oppvaskmaskina. ante ikke at det va regla på slikt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis du ikke er 100% sikker på det du skal gjøre så ikke tenk på det engang. du driter deg ut så jævlig hvis du gjør noe selv som kan gå til helvete. rett og slett. men den prisen syntes jeg var dyyyyr hehe. men nå ser ikke jeg så mye på regninger etter jeg har gjort noe da hehe. men kommer jo seff an på diverse ting da. hvis det ikke er benkebatteri med avsetng til vaskemaskin så blir det seff noe mere jobb. men 640 kroner bare for oppmøte syntes jeg var rart. det opperer ikke vi med i alle fall hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

oppvaskemaskina og vaskemaskina e laget slik at kunden skal kunne koble dette sammen selv, men ikke mange tørr gjøre det pga forsikreing osv. det står ikke i dokumentene du får med at varen må monteres av aut. rørleggere gjør det vel?

forsikrings selskapene utbetaler faktisk ut på slikt.

hilsen en rørlegger.:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.