#1 Skrevet September 21, 2006 Heisann... Skulle til og justere opp dieselpumpa på golfen min litt her i dag, men møtte på ett problem. Den skruen som jeg skal justere inn satt bom fast. Det er et gjenga stag, som blir holdt fast med en mutter (Nr 1 på bildet). Jeg kommer ikke skikkelig til for å få tatt i skikkelig slik at den løsner. Får løsna bolten, men hele staget barer roterer. Får altså ikke justert noe siden det sitter fast i mutteren! Det som da er mitt store spørsmål. Hva skjer hvis jeg skrur ut hele staget? Kommer det da masse luft i dieselen, og jeg vil få masse trøbbel med å starte den, eller er det bare å skru den ut? Jeg vil jo selvsagt merke hvor mutteren står til å begynne med! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 22, 2006 Ingen som har vert borti disse pumpene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 22, 2006 Ingen som har vert borti disse pumpene? Har vært borti pumpen (eller rimelig lik, 1.6TD), men måtte aldri skru ut denne. Mutteren min løsnet fint Du kan jo spraye med WD-40 eller tilsvarende, og se om du får det til å løsne. Får du ikke lirket inn et kubbe-skrujern slik at du kan holde bolten i ro mens du løsner mutteren? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 22, 2006 Det er det jeg ikke får til. Sporene til skrujernet er så slitt at jeg greier ikke holde igjen. Når jeg løsner mutteren følger bare hele staget med! Noen som vet om det skjer noe hvis jeg skrur ut hele greia? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...