#1 Skrevet September 22, 2006 Hei. Lurer på hva som skjer når man har en bil som originalt ikke har autocheck/kjørecomputer hvis S2 instrumenter kobles til og hva som skal til for å bygge om til dette hvis man har S2-instrumenter med disse funksjonene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 23, 2006 ingen som vet dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 23, 2006 Jeg bygde om dette på cab'n. Setter du inn set S2 intrument med autocheck trenger du ikke å bruke dette, dette er løst og kan skrues av og sette på de 4 vanlig varsel lampene. Det er litt jobb å bygge om men ingen umulighet. Viktigste forskjellen er at man mangler div. ledninger på pluggen inn på intrumentet og inn på div steder på den hurtigplugg rekka som ligger under dashbordet. Tillegg må du legge om noen ekstra ledninger bak til baklysa + du trenger en autockeck boks der. + en annen vinduspyle pumpe trenger du + ledningsnett ut til denne for å bruke denne funskjonen. Jeg var så heldig at jeg hadde et komplett S2 ledningsnett å ta av/følge ledning for ledning. Hadde aldri noen helt konkret koblings skjemma. det blir en vuderings sak om du vil bygge om. Jeg bygde tillegg om til kjøre computer i tillegg. Alt er løse deler som man kan bytte om hverandre på instrumentet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 23, 2006 Tusen takk for svar. det blir da litt mer jobb en jeg først hadde tenkt, men da får jeg vel vurdere dette. Har jo dashbordet ute så hvis jeg skal gjøre det må det jo bli nå. Blir jo ett lite prosjekt bare å skaffe disse delene. Er autocheck systemet stabilt/pålitelig? Slitsomt hvis man får opp varsellamper for olje/defekt ryggelyspære osv. hvis dette er i orden... Har på følelsen at slike ting er laget for at det skal være enklere å se hva som er galt men egentlig blir til at man må feilsøke i selve autocheck systemet.. Men ett par andre ting; Ser at ABS av/på knappen sitter ett annet sted på Coupen min og på det S2 dashbordet jeg skal sette inn, er det mulig å kryssbytte de bryterne? Når man skal bygge om til El-vinduer på en bil som i utgangspunktet ikke hadde dette (det er ikke hull til sveiva i det nye interiøret .) Er det omfattende å bygge om? Er det mulig å bytte kun mekanismene eller må man ha komplett vindu ++ ? Hvordan er ledningsjobben der ? Tusen takk for profesjonelle svar! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 24, 2006 Noen som vet noe om dette ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 24, 2006 Tusen takk for svar. det blir da litt mer jobb en jeg først hadde tenkt, men da får jeg vel vurdere dette. Har jo dashbordet ute så hvis jeg skal gjøre det må det jo bli nå. Blir jo ett lite prosjekt bare å skaffe disse delene. Er autocheck systemet stabilt/pålitelig? Slitsomt hvis man får opp varsellamper for olje/defekt ryggelyspære osv. hvis dette er i orden... Har på følelsen at slike ting er laget for at det skal være enklere å se hva som er galt men egentlig blir til at man må feilsøke i selve autocheck systemet.. Men ett par andre ting; Ser at ABS av/på knappen sitter ett annet sted på Coupen min og på det S2 dashbordet jeg skal sette inn, er det mulig å kryssbytte de bryterne? Når man skal bygge om til El-vinduer på en bil som i utgangspunktet ikke hadde dette (det er ikke hull til sveiva i det nye interiøret .) Er det omfattende å bygge om? Er det mulig å bytte kun mekanismene eller må man ha komplett vindu ++ ? Hvordan er ledningsjobben der ? Tusen takk for profesjonelle svar! Trenger kun selve motorene, med brytere. Gjør jobben litt lettere om du har orginalt ledningsnett. I tillegg skal det sitte noen thermobrytere på ledningsnettet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 24, 2006 Når man skal bygge om til El-vinduer på en bil som i utgangspunktet ikke hadde dette (det er ikke hull til sveiva i det nye interiøret .) Er det omfattende å bygge om? Er det mulig å bytte kun mekanismene eller må man ha komplett vindu ++ ? Hvordan er ledningsjobben der ? Tusen takk for profesjonelle svar! Det jeg vet er hvis du skal bytte fra manuelle vinduer til elektriske er fordel/lettere arbeidet veldig med å bytte ut hele innmaten/ ramma med vindu,motor o.l. Ledningsnettet som er i døra er kanskje en fordel å ha, men strøm kan man koble til over et rele m/tenning. Hvis du venter noen uker, så har jeg kanskje alt det du trenger til å bygge om til el.vinduer framme. ;-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 24, 2006 Det høres Supert ut !! Hadde vært fint hvis du kunne tatt kontakt da. Det er ingen hast. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 24, 2006 Det høres Supert ut !! Hadde vært fint hvis du kunne tatt kontakt da. Det er ingen hast. Var på huggern å skrudde ut begge dørsidene på en bil med elvindu. Er bare å ta ut ramma og sette den inn i din. 6 skruer og 3 mutre totalt på hver side. Jeg skal trekke opp ledningsnett selv. Men trenger rele og brytere for å felle inn i midtkonsollen. Orker ikke begynne i dørsidene. Så leter etter en bil som har litt mindre brytere enn det som er orginalt. Hvis noen har slike rele til elvindu som de skal kvitte seg med så trenger jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 25, 2006 Jeg kommer til å gå for originalløsning. Har jo kjøpt meg nytt interiør, så jeg kommer til å ha bryterne der de skal være. Lager ikke hull i midtkonsoll osv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 25, 2006 Noen som vet når autocheck systemet kom ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 25, 2006 Kom fra 89 og oppover. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...