#1 Skrevet September 22, 2006 Moder'n har en Golf IV 1.8 (125 hk) som ikke er helt frisk. Symptomer: * Tregstartet, spesielt når kald * Dør noen ganger ut på tomgang * Går iblant ikke over 3000 rpm * Soter (lukter fett av eksosen, svarte plugger) Den har også i lengre tid vært veeeldig treg og bruker for mye bensin i forhold til hva man skulle forvente. LMM er byttet for et par-tre år siden. Om LMM er tilkoblet eller frakoblet går den like dårlig på tomgang (ujevnt, småfusker litt) uansett.. I tillegg virker det som det er noe mer tvilsomt galt, løsner jeg på oljepåfyllingslokket blåser det opp og blir stående og blafre. Er det vanlig at veivhusventilasjonen blir tett? Gode tips mottas med takk før man må bite i det sure eplet og sette den på verksted.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 22, 2006 Defekt motortempgiver G-62. Les ut feilkoder og ta det derfra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 23, 2006 mitt stalltips er lamdasonde... du kan måle dens funksjon med et multimeter, den skal hoppe over/under 0,5v 8 ganger i løpet av 10 sek (hvis den er helt frisk) Når jeg bytta på min gikk forbruket ned fra 0,9 til 0,7, og bilen hadde omtrent samme symptomene som du nevner her oppe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...