#1 Skrevet Mai 25, 2004 Trenger litt hjelp til å feilsøke på en V6 2.4 motor. Symptomene er risting fra motoren på rundt 1500 omdreininger. På rundt 1000 "poffer" den og ramler litt ned før den kommer opp igjen. På 2500 omdreininger er den helt som før. Har ikke noe effekttap e.l. jeg kan måle, får ingen feil i DTC, men det er håpløst å legge inn cruise controllen i 80, da motoren legger seg i rundt 1500 omdreininger og prøver å forlate bilen. (Er ganske sikker på at det er motoren og ikke noe annet, da det samme skjer når jeg står bom stille). Har logget mye med vag-com'en, men finner ingen åpenbare feil. Eneste jeg kan se er noe hørere volt på felt 2 - gruppe 026 (på motoren) dette er vel de såkalte knock-sensorene. Har renset gasspjeldhuset, luktet etter vakuum feil, målt på oksygen sensorer, skiftet plugger, målt motstand i flere komponenter uten å bli så mye klokere.. Noen som har vært borte i noe slikt før ? Takker for alle innspill! laasby 99 a6 q 01 passat 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 26, 2004 Gamlingen har ein 98 A6 2.4 tip. som jager ved jevnt gasspådrag, spesiellt i motebakke.Har hatt den inne på flere Audi versteder men nei.Noken meiner det er girkassa. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 26, 2004 Ja, i prinsippet er det to ting som gjenstår. 1. Girkassa ($$$$) (Da må det vel være noe med tourqe-converteren - håper så inderlig ikke det..) 2. Innsprøytningen (+ bensin komponenter med tilhørende AKF/EVAP). Jeg tenkte jeg skulle benytte litt av helgen til å demontere bensininnsprøytningen og kikke litt på det. Fant en liten notis mens jeg googlet rundt etter gode råd : "Hessitation, power loss, missfire. This type of problem can be one of the most time consuming faults to find because the problem often is only slight and the fault only shows up when the car is being driven under load. One common cause of this is a fouled or sticking injector. Audi : 80, 90, 100, 200, Coupe, Quattro, A4, A6, TT" Hadde tenkt å ta en runde og skifte ATF'en til sommeren. Kan jo poste resultatene om jeg kommer så langt. Takker for innspill!. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...