#1 Skrevet September 23, 2006 Har nettopp kjørt en tur og på vei hjem sitter jeg plutselig med trynet klint inn i frontruta... Den går ann å lure bilen opp i fart ved normalt pådrag men ikke full pinne. kutter vel ved ca 0,5 bar. Og da mener jeg kutter, ikke fusker... hehe. Har nettopp fjerna en bleedventil og koblet tilbake n75 ventilen(tror det heter det) Så regner med det kansje kan være denne. Skal sjekke slanger og coiler imorra. Det jeg lurer på er hvordan bilen fusker\lugger\kutter når coilene er dårlige eller har sprukket ledninger? Og er det noen måte man kan teste eller rense denne n75 ventilen? Lmm og resirkventilen er så godt som nye... Takk for alle svar Mvh Tommy Skarstein 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 23, 2006 Høres ut som problemet jeg hadde med min S2 ABY for litt siden, da var det nok N75-ventilen som tullet med meg. Jeg tok ut denne og rengjorde den, etter det har jeg ikke merket noe problemer. Hehe, husker åssen det var da den kutta så brått ja, jeg og passasjeren lå omtrent helt i frontruta 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 23, 2006 Høres ut som problemet jeg hadde med min S2 ABY for litt siden, da var det nok N75-ventilen som tullet med meg. Jeg tok ut denne og rengjorde den, etter det har jeg ikke merket noe problemer.Hehe, husker åssen det var da den kutta så brått ja, jeg og passasjeren lå omtrent helt i frontruta ja ikke sant, og da selvfølgelig eneste gangen omtrent jeg ikke har brukt belte: dum : Men hvordan rengjorde du den? elektro spray eller noe? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 23, 2006 tror jeg har det samme problemet med min motor nå, bare att den ikke kutter. dette er en aan motor, nå for tiden lader den bare 0.5-0.6, noen ganger heeeelt opp til 0.8.. hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 24, 2006 Har noe som kan virke som samme problem på min S4 (AAN). Kan kjøre i dagevis, men hvis jeg begynner å ta i litt, drar ut litt på 3-4. gir så motoren får full belastning, så kutter den plutselig.. Etter første gangen, så kutter motoren hver gang jeg passerer ca 0,5 i ladetrykk.. Stopper og starter motoren igjen, så er problemet borte.. Motoren er forøvrig helt original (skal være - ifølge forrige eier) bortsett fra Green-filter og Forge-ventil.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 24, 2006 Hvis de legger seg stabilt på 0,5 bar og det blir borte når man starter bilen er det fordi den går i nødmodus. Dette er pga det en feil et sted, som oftest er det pga bankesensoren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 24, 2006 vagcom??..Feilen ligger sikkert lagra på hjerna:)..koster den nette sum på ca 500kr for dem som ikkje har tilgang på kompiser på møller.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 24, 2006 nope var magnetventilen (n75) som var gåen, putta i en anna og da gikk den som før:) Men takk for alle svar: vinke : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 24, 2006 Har noe som kan virke som samme problem på min S4 (AAN). Kan kjøre i dagevis, men hvis jeg begynner å ta i litt, drar ut litt på 3-4. gir så motoren får full belastning, så kutter den plutselig.. Etter første gangen, så kutter motoren hver gang jeg passerer ca 0,5 i ladetrykk.. Stopper og starter motoren igjen, så er problemet borte.. Motoren er forøvrig helt original (skal være - ifølge forrige eier) bortsett fra Green-filter og Forge-ventil.. sier ikke at det er det som er feil, men tror jeg ville prøvd en anna magnet ventil(n75). Min gikk bare dødt når den var kald. og så kutta den helt over 0,5 bar, ikke noen forsjell på gira da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 24, 2006 nope var magnetventilen (n75) som var gåen, putta i en anna og da gikk den som før:) Men takk for alle svar: vinke : Hmm, nyskjerring: klø : Noen som har bilde eller kan forklare hvor denne N75 magnetventilen sitter? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 24, 2006 Hmm, nyskjerring: klø : Noen som har bilde eller kan forklare hvor denne N75 magnetventilen sitter? følg vakumslangen fra bunnen av wastegaten, så finner du den;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 13, 2009 Min s4 med AAN motor oppførte seg slik som dette i morges, andregir over 1,5bar på computeren så kutter den 100%, når jeg slipper gassen går den igjen, på de høyere girene er den helt lik, over 0,5bar overtrykk... Mitt 034high output coil kit ankommer vel landet i dag tror jeg, så håper dette er løsningen, men syntes det er rart den kutter 100% på alle sylindrene ved pådrag.. I mitt tilfelle har jeg ikke N75ventilen koblet til med slangene, men den er koblet til med ledningen.. Bruker en ekstern boostcontroller. Kan N75 ventilen kobles bort uten at det kommer noen feilmeldinger? har hørt om chippa S4 med AAN som kjører uten n75 koblet til med ledningene som funker godt, men veit at på 3B motorene så må den være koblet til selv om du bruker ekstern boostcontroller.. Håper nooen veit! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 13, 2009 De to gangene jeg har pplevd det samme, har det vært luftlekkasje. Den ene gangen var det en fin sprekk i slangen mellom 'tversoverrøret' og intercooler, den andre gangen hadde en slange hoppet av ved tomgangsventilen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...