Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har slitt litt med en 2001 mod. s3 i en tid nå...

 

Feilkoder som kommer opp:

17535 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Rich

17863 - Exhaust gas temperature sensor 1 range/performance

 

Det som skjer er at bilen går som en dass. Slutter å lade turbotrykk

Sletter feilkodene går bilen som ei kule igjen.. ca 1time til den kommer

opp igjen!

 

Den 17863 er vel lamda? noen som har en lamda som passer til s3`n som han kan få låne og se om det er den som er problemet?

 

Eller noen som har andre tips?

 

mvh Geir Olav Nilsen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare ett skudd i blinde her. men sjekket n75?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men er vel en egen feilkode på n75!?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men er vel en egen feilkode på n75!?

litt usikker på det. sjekk om den "klikker". eventuelt prøv og rens den. ta en titt etter hull i turbotryksslanger, eventuelt trykk test hvis du har mulighet. er den chippet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

 

Har slitt litt med en 2001 mod. s3 i en tid nå...

 

Feilkoder som kommer opp:

17535 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Rich

17863 - Exhaust gas temperature sensor 1 range/performance

 

Det som skjer er at bilen går som en dass. Slutter å lade turbotrykk

Sletter feilkodene går bilen som ei kule igjen.. ca 1time til den kommer

opp igjen!

 

Den 17863 er vel lamda? noen som har en lamda som passer til s3`n som han kan få låne og se om det er den som er problemet?

 

Eller noen som har andre tips?

 

mvh Geir Olav Nilsen

 

Tror ikke 17863 er lambda,men heller eksosgas temperatur føleren.Hvis S3 har samme som min S4,så er det egne sensorer for temperaturen på eksosgasen.Hvis den blir for høy,reguleres turbotrykk automatisk ned,for å ikke øke belastningen på motoren...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er chipet ja..

 

Ikke no problemer med luftslanger... tror ikke vagcom tetter dem =)

Bilen er i topp stand etter at jeg har slettet feilkoder!

 

Jeg har en liten teori... siden den 17863 kommer opp igjen hele tiden..

kan jo hende at lamdan er i gang med å ryke, så at motoren blir satt i en

nødmodus?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står jo 3 følera på eksosen så kan vær en av de er kaputt da.. 2 er værtfall lamda men står en nesten helt med turboen å, ka den er til aner ikke jeg..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er chipet ja..

 

Ikke no problemer med luftslanger... tror ikke vagcom tetter dem =)

Bilen er i topp stand etter at jeg har slettet feilkoder!

 

Jeg har en liten teori... siden den 17863 kommer opp igjen hele tiden..

kan jo hende at lamdan er i gang med å ryke, så at motoren blir satt i en

nødmodus?

Ja det kan være det. kobl opp ett multimeter som du kan ha inne i bilen for og se om lambda regulerer jamt, før og etter den går dårlig. du bør ha en vekslende spenning mellom 0,2-09v ca. rundt 0,9v regulerer den fet blanding. sjekk dette ved pådrag. en veldig "svaiende" kurve på tomgang er normalt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det kan være det. kobl opp ett multimeter som du kan ha inne i bilen for og se om lambda regulerer jamt, før og etter den går dårlig. du bør ha en vekslende spenning mellom 0,2-09v ca. rundt 0,9v regulerer den fet blanding. sjekk dette ved pådrag. en veldig "svaiende" kurve på tomgang er normalt..

 

 

Har ikke denne bilen en annen type lambda sonde med 5 eller 6 ledninger...

Noe typeslags pulsmodererende signaler? som du ikke måler spenning fra

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

han som har s3`n hadde vert en tur på møller for å kjøpe ny eksostemp føler... De hadde sakt at det ikke var noe mer følere en lamdan på eksosen!?!

 

Er det noen i tilfelle som har en lamda som passer i bilen hans, som han kunne få lånt å teste om det var det?

 

mvh

Geir Olav Nilsen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

17535

Long Term Fuel Trim mult.,Bank1

 

System too Rich 4)

- Road test vehicle (fuel in oil).

- Check fuel system pressure - Check fuel injectors

 

4) For these malfunctions, ECM does not switch on the Malfunction Indicator Lamp (MIL) unless malfunction is recognized again after another engine start.

 

17863

Sensor -1- for exhaust temperature -G235-

 

Implausible signal

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.