Anbefalte innlegg

Har en S6 2,2 96 mod, som bruker mye hydraukikkolje. har mistanke om at det er en lekasje på styringa. Kan man tilsette noe i oljen for å tette lekasjen, eller må jeg bytte styringen. Er det firmaer som evt overhaler styringer???

 

Jan-Åge

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt flisespikkeri kanskje, men du bruker da vel ikke hydraulikkolje på styringen?

 

Så til saken...jeg har ikke prøvd selv ennå, men Pennzoil har et produkt som vistnok skal hjelpe mot dette.

Kan brukes både som forebyggende tiltak og for å reparere hvis skaden allerede er skjedd.

 

Husker ikke navnet på denne i farten, men du finner den der de selger Pennzoil. Norsk importør er Bull Enger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet om flere biler, både audi og citroen som har hydraulisk servo, så å bruke hydraulikkolje ville i såfall ikke vært så vannvittig dumt likevel, Lars-Inge? ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De sier man må bruke spesielle oljer til hver servo da..men hva har vel dette å si? veit penzoil har et produkt ja..bil ekstra har også et slikt produkt men husker ikke navnet:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forskjellige servooljer finnes det like mange av som det finnes motoroljetyper, på samme måte som det finnes like mange forskjellige hydraulikkoljer. MEN, hydraulikkolje og vanlig servoolje er langt fra samme olje, så det er faktisk viktig. Du ville vel ikke fylt motorolje på girkassa di heller? Klart, om du sto med oljeløs kirkasse midt på en eller annen tundra, 142mil fra nærmeste sivilisasjon, så kunne det berga deg ut av nøden, men ikke å anbefale i lengden.

Nok off-topic, det er jo bare å prøve disse produktene, og gi oss gjerne tilbakemeldinger på om de virker eller ikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet om flere biler, både audi og citroen som har hydraulisk servo, så å bruke hydraulikkolje ville i såfall ikke vært så vannvittig dumt likevel, Lars-Inge? ;)

 

Hvis det skal være hydraulisk olje er det selvsagt ikke dumt...jeg har bare aldri hørt om det og stusset derfor.

 

Poenget mitt var rett og slett at hvis man har brukt hydraulikkolje på ett system som ikke er beregnet for det så kan pakninger ryke.

 

Da ville det jo i så tilfelle vært lurt å skifte olje slik at årsaken til problemet er reparerert...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for mange gode svar.skal prøve det produktet. Gir tilbakemelding:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.