#1 Skrevet September 24, 2006 ABS lyset mitt begynte plutselig å lyse idag på A3'n min. Har hatt dette problemet for ca ett år siden og da var det en sensor som var gåen. Har siden den gang fått meg VAG-COM så tenkte jeg skulle sjekke hva som var galt denne gang. Men VAG-COM'n gir meg ingen feilmeldinger. Noens om har peiling??? Hvor ligger foresten sensorene hen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 26, 2007 har det samme problemet som deg, men får heller ikke opp noen feilmelding Lurer på hvor de sitter, og om det er mye jobb å bytte disse eller evt rengjøre sensorene for smuss.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 26, 2007 De sitter i navhuset. Er det likt A4 er de bare dyttet inn og ikke festet, så man skal kunne ta de rett ut. Det gikk helt fint med sensorene mine bak, men de to foran satt dønn fast, og jeg klarte å ødelegge dem i forsøket på å løsne de. Så jeg måtte kjøpe nye via ebay, som jeg håper en mekaniker som tar det svart skal klare å fikse idag. Han må av med drivakslene og dunke sensorene ut fra innsiden. Så, ja, de er lette å bytte/rengjøre, HVIS de ikke har rustet fast. Når dere holder på der, sørg for all del å smøre inn sensorene og hylsene med masse kobberpasta, aluminiumspasta eller lignende så det ikke ruster fast!!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 26, 2007 ABS lyset mitt begynte plutselig å lyse idag på A3'n min. Har hatt dette problemet for ca ett år siden og da var det en sensor som var gåen. Har siden den gang fått meg VAG-COM så tenkte jeg skulle sjekke hva som var galt denne gang. Men VAG-COM'n gir meg ingen feilmeldinger. Noens om har peiling??? Hvor ligger foresten sensorene hen? Kjøp deg en skikkelig kabel, for du har vel den billig dritt kabelen. http://www.mamut.net/bildiagnose// 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 26, 2007 Hvis ABS styreenheten er synderen noe den ofte er, får ikke et diagnoseapparat kontakt med denne fordi den er strømløs. Da får man heller ikke opp noen feilkoder. Er det elektrisk ( enkelte ganger mekanisk ) feil på en av hjulfølerne får man opp feilkode på denne ved å lese av ABS feillager. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...