angående chipping av 2.2t

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg og en kamerat har akkurat bytta de 2 chippene i styre enheten i bilen min nå, men bilen starter ikke, bare for å gå igjennom noen sjekkpunkter:

Nr 1 : merket på chippene skal stå mot høyre, vis man ser mot motronic kontakten?

Nr 2 : Fuel Chippen skal stå på printplata som er idiotisk vanskelig og ta av, Eller omvendt?

Så nå har jeg en bil som mangler hjerne, så vis noen har en til overs i skuffen sin så kan jeg kjøpe den!!.. Bor i oslo!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Chippet 2 S-biler i forrige uke, en 92'mod S4 og en 93' S2

Var enkelt og greit på S4 siden styreenheten hadde sokkler som chippene sto i, så man slapp og lodde ut chipp og inn igjen.

BOOST chippen skal sitte på printplaten der map-sensoren sitter, blir altså nederste delen på hjernen.

FUEL chippen skal sitte på øvre delen av hjernen.

Så er det et hakk i chippen og det skal sitte ned, hvis du har kontakten på venstre side forann deg. (når boksen ligger)

Begge bilene startet og gikk etterpå, så et aller annet feil må du ha gjort.....: klø :

På S2'n måtte vi lodde ut chippen og lodde inn sokkler, men gikk fint :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Måtte lodde ut begge chippene på bilen min, men allt dette gikk helt fint.

Pipa igjennom alle punktene også.

tipper chippen er feil ellerno. dette skal selger se på i morgen, Sånne selgere burde det være over allt!

Bjørn fossaas! hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jupp dette tenkte jeg også på men høres ikke ut som bensinpumpa slår inn. og den går vel ikke på den.

har mest tro på at det må være noe feil på brikkene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jupp dette tenkte jeg også på men høres ikke ut som bensinpumpa slår inn. og den går vel ikke på den.

har mest tro på at det må være noe feil på brikkene.

Hørte ikke att bensinpumpa slo inn når jeg lånte en hjerne heller kristian. men den starta forde.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har lånt 2 chipper beregnet til S6 i min S4 92-mod. Det går ikke!

De har det startsperretullet!

Den ene var fra MTM.

En NoName.

Kjøpte en av en her på forumet, som ikke funket. Fant ut av at den også var til S6.

Og lånte (låner enda :P) en chip av Trond Gundersen her på forumet til hans S6. Funker ikke heller!

Lukter bensin, så den får bensin, men det ligger i tenninga.

Så skal du ha chip til S4, må den være bregnet til S4 UTEN startsperre.

Vi har prøvd den til Trond på min S4 92-mod og min bror sin S4 94-mod, vil ikke starte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den ene var fra MTM.

En NoName.

Kjøpte en av en her på forumet, som ikke funket. Fant ut av at den også var til S6.

Og lånte (låner enda :P) en chip av Trond Gundersen her på forumet til hans S6. Funker ikke heller!

Vi har prøvd den til Trond på min S4 92-mod og min bror sin S4 94-mod, vil ikke starte.

Kan godt være att det var startsperre chipper. prøvd 2 andre hjerner nå. begge funker to funka. skal ned til fredrikstad å fikse min hjerne nå. så da blir det bilkjøring igjen;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Chippet 2 S-biler i forrige uke, en 92'mod S4 og en 93' S2

Var enkelt og greit på S4 siden styreenheten hadde sokkler som chippene sto i, så man slapp og lodde ut chipp og inn igjen.

BOOST chippen skal sitte på printplaten der map-sensoren sitter, blir altså nederste delen på hjernen.

FUEL chippen skal sitte på øvre delen av hjernen.

Så er det et hakk i chippen og det skal sitte ned, hvis du har kontakten på venstre side forann deg. (når boksen ligger)

Begge bilene startet og gikk etterpå, så et aller annet feil må du ha gjort.....: klø :

På S2'n måtte vi lodde ut chippen og lodde inn sokkler, men gikk fint :)

Hm, på den ene av mine står det bare en stor B - tenkte først at det stod for Bensin, men det betyr sannsynligvis for Boost då eller?. på den andre står det S46 - ok og noe annet greier.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den ene var fra MTM.

En NoName.

Mitt problem som står over løste seg med og bytte ECU (hjernen).

Var vist noe med at den ikke vil godta annet en org chip.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.