Småproblemer på Golf g60

Anbefalte innlegg

HEI

kjøpte i går en 1990 modell golf g60. foorige eier sier kompressoren trenger overhaling og det stemmer sikkert for den har ingen toppeffekt!

 

han mener også at bilen er chippet, så lurer på om hvilken størelse det skal være på reimhjulet på kompressoren om den er chippet?

 

Hvor mye laddetrykk skal det være med chip og hvor mye uten chip?

 

kan det være andre årsaker til at den ikke drar noe spesielt på høytturtall?

 

og hva er den blåselyden som ligner en dumpventil (svak) når jeg slipper gassen etter bra pådrag? orginalt?

 

har også hørt det er mulig å montere dumpventil på bilene hær. stemmer dette? eventuelt hvor?

 

ja så siste ting! laddetrykks måleren er klipt av så hvor er det best egna å koble den til igjen?

 

mye spørsmål på en gang, men håper noen gidder ta seg tia :) på forrhånd takk ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ladetrykksmåleren klipt av lekker det kanskje luft der? Enklest er det vel å koble på slangen som går til instrumentet, OBS ikke den som går til hjernen.

 

Det er kun tilstanden på laderen og størrelsen på ladehjulet som styrer ladetrykket. Orginalhjulet er 78mm, de mest vanlige ellers er 68, 65 og 70mm

Orginalt ladetrykk er 0,65 bar maks på full gass på 3.gir.

 

Blåselyden er helt vanlig på G60 om du hår konfilter

 

Dump? :SØK

Dump er bortkastet

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

måleren var koblet til slangen til hjernen men er klipt av pga det bli feil så nå er den bytta ut. vet du hvor jeg lokaliserer tilkoblingen som går til instrumentet da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

reima hyler jo mere en nokk. og laddelampa lyser også pga dette. har bestillt ny reim, men tar ei uke å få den. (sykt) KAN dette være nokk til at bilen ikke går så godt på høyt turtall? og at den ryker litt sort når den ikke dreger så godt? leste at lav batterispenning gjør at den gir formye bensin?!? kan sluringa være nokk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener slangen som går opp til hjernen må være helt tett og Eksakt, ja eksakt 1m, dette pga MAF? sensoren...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den slangen er ny og 1000 mm.

noen som veit om sluringa?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis reima slurer så mister du bare ladetrykk, hjernen kompenserer for dette og gir den bensin deretter. Den går dårligere hvis reima slurer, men den skal ikke sote p.g.a dette.

 

Har du målt ladetrykket?

Når motoren går på tomgang måler du spenningen på batteriet, den skal ligge på 13-14volt.

Hvis Digifant 1 motorstyringa får for lite spenning så går den i nødmodus og pøser på med bensin. Men da går den til gjengjeld skikkelig dårlig også vistnok.

 

Røyk i eksosen kan også være olje som blir forbrent, det er bedre og skru ut pluggene dine og diagnostere derfra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vil tro at olje gir også på denne bilen blålig eksos,vises at det er bensin soting. tror kansje den går i nødmodus når reimaslurer skikkelig for når laddelampa lyser konstant under pådrag og den hyler i reima så kutter den på ca 4000 rmp (lik audis nødmodus).

tror jeg lar vær å spekulere mere i dette fåreløpig å venter til jeg har fått bytta reima før jeg lurer mere. bare så forferdelig synd at det skal ta over ei uke å få den fra møller!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

såg no ut som en fin bil ivertfall:) lykke til videre med Feilsøkinga...

 

 

mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da var jeg innom romnes å de hadde jo både servo og kompressor reima :)

så da lurer jeg på følgende:

Denne strammeren hvordan avlaster jeg den? og kan den låses av i avløstposisjon på noe vis?

skal den se slik ut?

stram-1.jpg

 

så lurer jeg på dette hullet i toppdekkselet! hva ialledager er det godt for? den kommer bittelittegranne olje ut der!

Utennavn-2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1 :du løsner mutteren oppe på demperen - presser den nedover - og drar den ut av bolten. ( du vil få fjærpresset i motpress. men det er ikke mer en at du greier å holde det ).

 

2 : Hvis du bommer litt når du fyller på olje renner det utenfor en kant ved påfyllingen og derfra ut dette hullet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå har jeg skifta reimene og det viser seg at reimhjula er slitt av all sluringa.

er tålelig ok nå men ikke bra.

pluss at reimhjulet på vannpumpa og veiva står ca et halvt spor skeivt i forrhold til hverandre. vises om man kikker nøye på bildet.

reimhjula.jpg

 

noen som har noen pent brukte reimhjul liggende? tenker da mest på veiva, vannpumpa og servon. den på kompressoren så ok ut.

 

kompressor hjulet var foresten 60mm akkurat! hvor mye trykk skal kompressoren levere da? (må vel overhales)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå har jeg skifta reimene og det viser seg at reimhjula er slitt av all sluringa.

er tålelig ok nå men ikke bra.

pluss at reimhjulet på vannpumpa og veiva står ca et halvt spor skeivt i forrhold til hverandre. vises om man kikker nøye på bildet.

reimhjula.jpg

 

noen som har noen pent brukte reimhjul liggende? tenker da mest på veiva, vannpumpa og servon. den på kompressoren så ok ut.

 

kompressor hjulet var foresten 60mm akkurat! hvor mye trykk skal kompressoren levere da? (må vel overhales)

MIn corrado ladet 1 bar med 68mm hjul og den var frisk... så lader din 0,8-1,0 på 60mm hjul er den nok ikke helt frisk....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok! skal fikse trykkmåleren i morra så får vi se realiteten! men fikk ikke reima til å slutte slure helt!

 

spørsmål:

jeg tok av dem strammeren fra tappen. da jeg prøvde å bevege strammehjulet opp å ned måtte jeg til med 2 hender og mye kraft for å få det til! regner med at dette egentlig skål gå shit lett? så tror ikke strammeren klarer stramme så mye som den skal pga dette?!?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du måtte bruke begge hendene har den mye press på reima ???

Høres ut for meg som om alt er ok med den da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg prøvde å røre den med 2 hender var strammeren tatt av og reima tatt av! er du med nå? hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bedre forklart:

Jeg tok av strammeren i toppen! så tok jeg av reima! så når jeg tok i strammehjulet for å ta det opp å ned måtte jeg ta i hardt med 2 hender! selv om jeg skrudde ut skruen som den er opplagra i også! burde ikke denne gå shit lett? mye av problemet kan vel ligge hær?

og skal det ikke være bare å dra av brakketen til strammehjulet om man skrur ut den 24mm skruen der? hadde iallefall ikke sjans til å dra den av!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da reima var ny på tirsdag slura den ikke stort å da kom den opp i 0,5 bar og dette med 60mm laddehjul så kompressoren er veil sliten da vil jeg tro!?

på tomgang er vakumen på ca 0,5-06 bar

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da reima var ny på tirsdag slura den ikke stort å da kom den opp i 0,5 bar og dette med 60mm laddehjul så kompressoren er veil sliten da vil jeg tro!?

på tomgang er vakumen på ca 0,5-06 bar

Hvis du maks har 0,5 bar med 60 mm ladehjul og reima er som den skal, og du ikke har noe lekkasjer, lever laderen din på lånt tid. Antagelig går den ikke å overhale pga skader på scrollen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.