Anbefalte innlegg

Denne lampen lyser på bilen min omtrent 80% av tiden. For en tid tilbake var det en periode på 2 uker den ikke viste seg i det hele tatt, men etter en bråbremsing for en hund i veibanen så dukket den opp igjen.

Har sjekket ABS-følerene, og disse er det motstand i, så da er vel de i orden.

Hva kan være galt?:confused:

Det sitter bremser fra RS4 på bilen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var det ca. lik motstand i følerene du målte på??

viss det er det kan det være drit eller noe på føler hode eller på det hjulet som han føler!!( som jeg ikke vet hva heter!!): klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme feilen på min. Det var ABS hjernen som hadde tatt kvelden. Endte opp med ny (brukt) til Kr 6.000 fra NBS om jeg ikke husker feil. Ny fra merkeverksted er Kr 12.000.

Har også lest at dette er en smal sak å lodde (for dem som bestitter denne kunnskapen da)..

.arve

Denne lampen lyser på bilen min omtrent 80% av tiden. For en tid tilbake var det en periode på 2 uker den ikke viste seg i det hele tatt, men etter en bråbremsing for en hund i veibanen så dukket den opp igjen.

Har sjekket ABS-følerene, og disse er det motstand i, så da er vel de i orden.

Hva kan være galt?:confused:

Det sitter bremser fra RS4 på bilen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får kjøpt ny abs hjerne til rundt 7000 kr, heter reperasjons kit.. Kun den elektronikk delen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var det ca. lik motstand i følerene du målte på??

viss det er det kan det være drit eller noe på føler hode eller på det hjulet som han føler!!( som jeg ikke vet hva heter!!): klø :

Ja det var så og si lik motstand på venstre/høgre fremme og venstre/høgre bake..

Men hvordan kommer man frem for å sjekke disse stedene?

Er litt usikker på dette:confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det var så og si lik motstand på venstre/høgre fremme og venstre/høgre bake..

Men hvordan kommer man frem for å sjekke disse stedene?

Er litt usikker på dette:confused:

Snurr på hjulet mes du måler motstanden.

Motstanden skal variere når du snurrer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snurr på hjulet mes du måler motstanden.

Motstanden skal variere når du snurrer.

Dette skal jeg få prøve å få målt..

Men dersom dette er bra, det kan ikke være en mulighet for at det kan være et brudd i ledningsnettet som kommer og går?

Og hva slags måter skal jeg få målt dette på?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.