#1 Skrevet September 25, 2006 Har chippet bilen min hos Norskbildelsenter (SKN Chip), etter dette fikk jeg veldig mye problemer....Har nå vært innom dem endel ganger og de har feilsøkt,men ikke funnet feil, byttet lambdasonde,luftmassemåler,MAP føler og diverse annet... Problemet i utgangspunktet var at den "jaget" under gasspådrag (akkurat som innsugsslangen med luft trekker seg sammen jevnlig under gasspådrag med noen sekunders mellomrom/eller at turbotrykket øker og minker, øker og minker,osv...) Dette er veldig surt, ettersom ikke bilen går så veldig fint da.... Men problemet har blitt verre, nå er det et ekstremt "turbolægg"/eller noe liknende under gasspådrag, når jeg har gassen i bånn og får litt turtall er det akkurat som bilen drukner i bensin,om jeg hurtig slipper og tråkker inn igjen, fungerer det vanligvis og turtallet øker riktig bare med feilen som i utgangspunktet var der fra starten...Når det høres ut som bilen drukner i bensin og du ikke slipper gassen starter motorfeil lampa å blinke....Hender også at turbotrykket blir helt borte....Vanskelig å forklare helt hva som skjer,men prøver så godt jeg kan med det jeg har forklart over....Jeg tror det er noe galt med Chippen....... Men vil gjerne høre om noen andre har vært borti det samme? Eller om noen har noen forslag til feil,eller noe som kan hjelpe? Meget takknemlig om noen kan hjelpe;) Takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 25, 2006 Og katalysatoren er ok slik at den klarer å kvitte seg med eksosen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 26, 2006 Og katalysatoren er ok slik at den klarer å kvitte seg med eksosen? Den kvitter seg med all eksos,helt riktig avgass når jeg måler... (har forresten byttet N75 ventilen og, som jeg ikke nevnte) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 26, 2006 Har chippet bilen min hos Norskbildelsenter (SKN Chip), etter dette fikk jeg veldig mye problemer....Har nå vært innom dem endel ganger og de har feilsøkt,men ikke funnet feil, byttet lambdasonde,luftmassemåler,MAP føler og diverse annet...Problemet i utgangspunktet var at den "jaget" under gasspådrag (akkurat som innsugsslangen med luft trekker seg sammen jevnlig under gasspådrag med noen sekunders mellomrom/eller at turbotrykket øker og minker, øker og minker,osv...) Dette er veldig surt, ettersom ikke bilen går så veldig fint da.... Men problemet har blitt verre, nå er det et ekstremt "turbolægg"/eller noe liknende under gasspådrag, når jeg har gassen i bånn og får litt turtall er det akkurat som bilen drukner i bensin,om jeg hurtig slipper og tråkker inn igjen, fungerer det vanligvis og turtallet øker riktig bare med feilen som i utgangspunktet var der fra starten...Når det høres ut som bilen drukner i bensin og du ikke slipper gassen starter motorfeil lampa å blinke....Hender også at turbotrykket blir helt borte....Vanskelig å forklare helt hva som skjer,men prøver så godt jeg kan med det jeg har forklart over....Jeg tror det er noe galt med Chippen....... Men vil gjerne høre om noen andre har vært borti det samme? Eller om noen har noen forslag til feil,eller noe som kan hjelpe? Meget takknemlig om noen kan hjelpe;) Takk Hei. Ser du har lignende symptomer som meg. Etter ombygging å omprogrammering av min,begynte min og å jage på turtall.Kun på tomgang. Jager opp og ned,mellom 850-1000 omdr.Før omprogrammering var den steady på 850 omdr. Leverandøren av programvaren har hatt bilen en gang til for å sjekke programmet,men finner ikke noe galt der.... Han trodde det var Lambdasondene eller gass-spjeldet. Har byttet begge Lambdasondene og har nytt gass-spjeld på tur inn.... Men min er kun "vanskelig" på tomgang og lav gass setting....Litt ekkelt å kø kjøre....Ved halv gass\full gass er det ingen problem.... Har ingen feil koder på vag-com,så håper det blir bedre ved å bytte gass-spjeld.....Vi får se... Stian. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 26, 2006 Hei.Ser du har lignende symptomer som meg. Etter ombygging å omprogrammering av min,begynte min og å jage på turtall.Kun på tomgang. Jager opp og ned,mellom 850-1000 omdr.Før omprogrammering var den steady på 850 omdr. Leverandøren av programvaren har hatt bilen en gang til for å sjekke programmet,men finner ikke noe galt der.... Han trodde det var Lambdasondene eller gass-spjeldet. Har byttet begge Lambdasondene og har nytt gass-spjeld på tur inn.... Men min er kun "vanskelig" på tomgang og lav gass setting....Litt ekkelt å kø kjøre....Ved halv gass\full gass er det ingen problem.... Har ingen feil koder på vag-com,så håper det blir bedre ved å bytte gass-spjeld.....Vi får se... Stian. Kan du si ifra hvis det blir bra etter det? Har feilkode at det er trykkfall mellom massemåleren og spjeld huset...Men finner ikke tegn til lekkasjer her.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 19, 2007 si i fra til meg også.. har det samme prb.. hmr.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...