Hjelp! servo tannstang spm. (Igjen)

Anbefalte innlegg

Hei...

 

Har nettopp byttet servotannstang og har litt problemer...

 

Når jeg svinger så hører jeg pumpen sliter en del... (bilen holder nesten på å kvæles)

 

Vet jeg muligens har satt på de skivene på servotannstangen på feil plass... (håper dere skjønner hva jeg mener?)

 

kan det være det som gjør det?

 

spissingen er noe skjev...

tror ikke det kan ha så mye med det å gjør!?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Luftet servoen skikkelig?

 

Fylt beholderen, svingt fra side til side ( fullt utslag ) 7-8 ganger uten motoren igang.

 

Sjekket nivået, evt. etterfyllt og svingt fullt utslag fra side til side 10- 15 ganger mens motoren går?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd litt å få ut luften ja, men ikke så mye så jeg burde kanskje :o skall prøve å gjøre det mere nå...

 

Tusen takk for tipset :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Luftet servoen skikkelig?

 

Fylt beholderen, svingt fra side til side ( fullt utslag ) 7-8 ganger uten motoren igang.

 

Sjekket nivået, evt. etterfyllt og svingt fullt utslag fra side til side 10- 15 ganger mens motoren går?

 

Var ute og prøvde nå...

 

Ble ikke noe bedre :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flere forslag?

 

Har hørt at det kan hjelpe å ha fronten oppe på noen bukker slik at hjulene hanger fritt,

og så svingt fullt utslag fra side til side en del ganger ganger?

 

Noen som har prøvd det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enklest å ha de i lufta ja.

Fylte bare fult opp på min og svingte fram og til bake noen ganger.

Sjekket nivået, fylt opp til max

starta bilen og gjorde samme prosses.

 

Er det skivene på bajo koblingen du snakker om?

Skal ligge en på hver side av banjokoblinen.

 

Går ikke an å sette feil da de hadde ulik størelse om jeg husker rett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enklest å ha de i lufta ja.

Fylte bare fult opp på min og svingte fram og til bake noen ganger.

Sjekket nivået, fylt opp til max

starta bilen og gjorde samme prosses.

 

Er det skivene på bajo koblingen du snakker om?

Skal ligge en på hver side av banjokoblinen.

 

Går ikke an å sette feil da de hadde ulik størelse om jeg husker rett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har aldri hatt problemer med å lufte servo på A4, men det er ofte lyd pga at oljen skummer ei stund etter bilen er starta når det har vært tomt for olje.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det skivene på bajo koblingen du snakker om?

Skal ligge en på hver side av banjokoblinen.

 

Går ikke an å sette feil da de hadde ulik størelse om jeg husker rett.

 

Jeg greide faktisk å rote bort en skive på hver av koblingene da jeg demonterte så det er bare en skive på hver skru...

Har fått tak i to nye nå så jeg skall montere dem på etterpå og se om det blir bedre da (tenkte kansje skruen kom for langt opp uten begge skivene på?)

 

Det skummer ikke og det er nokk veske på...

Håper det kommer seg når jeg har fått på skivene

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

demonterte bajo koblingene og stt på skivene jeg glemte første gangen, fylte på ny veske igjenn og luftet skikkelig for en uke siden...

 

Men, enda så kommer den lyden hver gang jeg starter opp! :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.